نیوز سیتی!
18 اسفند 1401 - 14:39

ساماندهی رودخانه ها و آب بندان ها در مازندران ضروری است

ساری- معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران ساماندهی و مهندسی رودخانه ها و آب بندان ها را برای تامین منابع آبی در استان ضروری برشمرد.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن خیریان پور ظهر پنجشنبه در آئین معارفه مدیرعامل آب منطقه‌ای مازندران با اشاره به اهمیت تأمین آب شرب و کشاورزی گفت: سالانه ۷.۵ میلیون تن محصولات کشاورزی در استان تولید می‌شود و در تولید ۱۴ محصول رتبه اول را در کشور دارا هستیم.

وی افزود: بیش از ۷۰ نوع محصول کشاورزی در استان تولید می‌شود از این رو تأمین آب کشاورزی و زراعی در استان اهمیت زیادی دارد و محصولات کشاورزی استان علاوه بر نیاز استان و کشور صادرات نیز می‌شود.

وی گفت: در کنار تأمین آب شرب و کشاورزی، تأمین آب مصارف صنعتی نیز اهمیت زیادی دارد و واحدهای تولیدی استان در ۴۰ شهرک وناحیه صنعتی و خارج از آن مستقر هستند.

معاون استاندار مازندران یادآور شد: با توجه به بارش‌ها و خشکسالی، تأمین آب در حوزه شرب، کشاورزی و صنعتی حائز اهمیت است و باید به آن توجه شود از این رو در کنار سدها، ۸۱۷ آب بندان با ۱۷ هزار هکتار با کارکرد چندمنظوره از جمله گردشگری در استان وجود دارد.

خیریان پور آب بندان ها را ظرفیت بسیار مهمی دانست و گفت: لایروبی بهنگام آب بندان ها، نوسازی و استفاده بهینه از آن امری ضروری است و بیش از ۱۶۰ رودخانه مهم در استان جریان دارد که ظرفیتی بی نظیر برای استان محسوب می‌شود.

معاون استاندار مازندران لایروبی، ساماندهی، مهندسی، سردهنه سازی رودخانه‌ها و توزیع آب شرب و کشاورزی را از مهمترین وظایف آب منطقه‌ای برشمرد و گفت: مازندران به شدت نیازمند آن است که در حوزه سردهنه سازی و ساماندهی و مهندسی رودخانه کار شود.

وی با بیان اینکه حاشیه رودخانه، سدها و منابع آبی استان در حوزه گردشگری نیز دارای ظرفیت بی نظیر هستند، خواستار اجرای طرح‌های گردشگری آبی در استان شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1083246

مهمترین اخبار ایران و جهان: