نیوز سیتی!
05 اسفند 1401 - 17:15

مشکلات شهرستان گناوه در سفر رئیس جمهور دیده شود

گناوه- امام جمعه گناوه گفت: حضور رئیس جمهور در استان‌ها مایه خیر و برکت و حل مشکلات مردم است و مردم این شهرستان نیز انتظار دارند در این سفر مسائل و مشکلاتی که دارند گره گشایی شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید عبدالهادی رکنی حسینی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه گناوه با اشاره به حلول ماه مبارک شعبان، میلاد باسعادت امام حسین (ع) و روز پاسدار افزود: امروز کشور ما به تعبیر سردار دل‌ها، شهید سلیمانی، قرارگاه امام حسین (ع) و اهل بیت (ع) است و پاسداران انقلاب اسلامی حافظان حریم ولایت هستند.

امام جمعه گناوه تصریح کرد: امام خمینی (ره) در فرمایشات خود جمله‌ای را برای همیشه تاریخ و به عنوان یک مدال به سبزپوشان سپاه داد و فرمود «اگر سپاه نبود، کشور نبود» و امروز امنیت، صلابت و اقتدار کشور ما در سایه تلاش‌ها و فداکاری‌های این عزیزان است که از تمام هستی خود گذشتند ولی هیچ گاه دست از ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب و نظام اسلامی و مکتب الهی برنداشتند.

مشکلات شهرستان گناوه در سفر رئیس جمهور دیده شود

حجت الاسلام رکنی حسینی با بیان اینکه امروز دفاع از ارزش‌های انقلاب و نظام وظیفه همه ما است افزود: امروز آسیب‌هایی در جامعه وجود دارد و در همین شهرستان گناوه می‌بینیم که برخی از افراد که از شهرهای دیگر به این شهرستان سفر می‌کنند نسبت به امر قرآنی و قانونی حجاب بی اعتنایی می‌کنند.

امام جمعه گناوه با بیان اینکه بنا نیست که در بازار ما و در مرکز شهر برخی از افراد به این امر الهی دهن کجی کنند، بیان کرد: مؤمنین، متدینین و مردم مؤمن، ولایتمدار گناوه اجازه نخواهند داد افرادی در شهر به ارزش‌های اسلامی، قرآنی و دینی دهن کجی کنند.

وی با تبریک میلاد حضرت ابوالفضل العباس (ع) و روز جانباز ادامه داد: جانبازان به عنوان شهدای زنده انقلاب اسلامی هستند و وظیفه همه مسئولان این است که نگذارند این جانبازان و رزمندگان که در تنهایی و غربت ما از کشور دفاع کردند امروز در تنهایی باشند و سراغی از آنها گرفته نشود.

وی با اشاره به ولادت پیام آور کربلا، امام سجاد (ع) گفت: ۳۴ سال دوران امامت آن حضرت در سخت‌ترین شرایط زندگی و امامت کرد و صحیفه سجادیه ایشان زبور اهل بیت است که باید مورد توجه قرار گیرد.

حمایت ملت ایران از انقلاب یک ثروت ملی و فراموش نشدنی است

وی با اشاره به دیدار رئیس و اعضای مجلس خبرگان با رهبر فرزانه انقلاب گفت: در این دیدار رهبر معظم انقلاب مجلس خبرگان را نماد حقیقی مردم سالاری دینی قلمداد کردند و حضور بی بدیل و مستمر مردم در صحنه‌های مختلف انقلاب را به عنوان یک ثروت ملی و بنیه قوی نظام برشمردند.

امام جمعه گناوه اضافه کرد: حمایت ملت ایران از انقلاب در طول ۴۴ سال عمر پربرکت نظام اسلامی یک ثروت ملی و فراموش نشدنی است و مردم همواره و در همه صحنه‌ها جانانه حضور دارند که در راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن امسال نیز با حضور باشکوه و حماسی خود «شنبه تاریخی» را رقم زدند.

مسئولان برای رفع مشکلات تلاش جهادی داشته باشند

وی گفت: امروز زندگی مردم تحت فشار اقتصادی و تورم قرار دارد و اگر چه دولت و مسئولان در حال تلاش برای رفع مشکلات هستند اما این تلاش‌ها باید مضاعف و بیشتر و جهادی شود تا این ثروت ملی و بنیه نظام محفوظ بماند.

حجت الاسلام رکنی حسینی گفت: یاس آفرینی در میان مردم و ایجاد ناامیدی در جامعه سیاست مستمر دشمنان نظام اسلامی است و باید به گونه‌ای عمل کرد که مردم نسبت به آینده امیدوار شوند و تغییری در زندگی روزمره آنها ایجاد شود.

وی با اشاره به سفر دور دوم رئیس جمهور به استان بوشهر در هفته آینده گفت: حضور رئیس جمهور در استان‌ها مایه خیر و برکت و حل مشکلات مردم است و مردم این شهرستان نیز انتظار دارند در این سفر مسائل و مشکلاتی که دارند گره گشایی شود.

امام جمعه گناوه بیان کرد: هر منطقه‌ای از استان بوشهر دارای مشکلات و خواسته‌هایی از رئیس جمهور است که در سفر دور دوم رئیس جمهور به استان قطعاً مورد توجه قرار خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه موضوع بیکاری و اشتغال جوانان از جمله مشکلات است گفت: استان بوشهر و شهرستان گناوه دارای ظرفیت الهی و خدادادی فراوانی است و همه این ظرفیت‌ها و فرصت‌ها باید به نفع مردم و جوانان استفاده شود.

وی با بیان اینکه موضوع سند مالکیت برخی زمین‌ها در شهرستان یکی از مشکلات است گفت: در سفر سال گذشته وزیر اقتصاد به شهرستان گناوه این مشکل مطرح شد و با تلاش مسئولان شهرستان و استانی قسمتی از مشکلات سند زمین‌های مردم در روستاهای اطراف حل شد اما هنوز این مشکلات به طور کامل رفع نشده و سفر رئیس جمهور می‌تواند این مشکل را گره گشایی کند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1054402

مهمترین اخبار ایران و جهان: