نیوز سیتی!
02 فروردین 1402 - 16:39

واکنش کویت و بحرین به نقشه ساختگی «اسموتریچ»

کویت و بحرین هم در ادامه واکنش‌ها به اظهارات وزیر دارایی رژیم صهیونیستی در مورد ملت فلسطین، این اظهارات نژادپرستانه و تحریک‌آمیز و ارائه نقشه ساختگی از سوی او را محکوم کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، در ادامه واکنش‌ها به اظهارات بتسلئیل اسموتریچ وزیر دارایی رژیم صهیونیستی در مورد ملت فلسطین، کویت نیز این اظهارات نژادپرستانه و تحریک‌آمیز را محکوم کرد.

وزارت خارجه کویت در بیانیه‌ای تاکید کرد که اظهارات نژادپرستانه وزیر اسرائیلی که منکر وجود ملت فلسطین شده بود و نمایش نقشه ساختگی این رژیم که بخش‌هایی از اراضی اردن و فلسطین اشغالی را نیز شامل می‌شود، محکوم می‌کنیم.

این وزارتخانه اظهارات وزیر اسرائیلی را غیرمسئولانه و مغایر با حقایق تاریخی و جغرافیایی و تمامی قوانین و عرف بین‌الملل دانست.

کویت بار دیگر بر موضع ثابت و اصولی خود در حمایت از ملت فلسطین و ضرورت عمل سازمان ملل و جامعه بین‌الملل به مسئولیت‌های اخلاقی و قانونی خود و جلوگیری از تکرار چنین مواضع و اظهارات نژادپرستانه‌ای تاکید کرد.

از سوی دیگر، بحرین نیز تاکید کرد که اظهارات تحریک‌آمیز این وزیر اسرائیلی که با ارزش‌های اخلاقی و انسانی منافات دارد، را محکوم می‌کند.

وزارت خارجه بحرین اعلام کرد که از تلاش‌های بین‌المللی برای حل و فصل مسئله فلسطین با تکیه بر طرح صلح عربی و تشکیل کشور مستقل فلسطین در مرزهای سال 1967 به پایتختی قدس شرقی حمایت می‌کند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1104690

مهمترین اخبار ایران و جهان: