نیوز سیتی!
12 اسفند 1401 - 02:38

موسوی: ثوری برای برنز آُسیا 3 میلیون پاداش داد!/ منتظر واکنش مسئولان ورزش به صدایمان هستیم

دارنده نشان برنز مسابقات بوکس قهرمانی آسیا، گفت: ثوری برای ما هیچ کاری نکرد و تنها به فکر خودش بود، حداقل مسئولان ورزش حالا به فکر بوکس ایران باشند و ما را حمایت کنند!

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، مرحله چهارم مسابقات انتخابی درون اردویی تیم ملی بوکس به منظور حضور در مسابقات قهرمانی جهان 2023 – ازبکستان، طی روزهای هشتم و نهم اسفندماه در سالن حاج احمد ناطق نوری برگزار و در نهایت 11 ورزشکار موفق شدند در اردو باقی بمانند. سید شاهین موسوی نماینده وزن 75 کیلوگرم تیم ملی بوکس نیز در بین نفرات اعلام شده در اردوی تیم ملی باقی ماند.

سید شاهین موسوی در گفت و گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در پاسخ به این سوال که شرایط فنی مرحله آخر انتخابی درون اردوی تیم بوکس چطور بود، گفت: از مرحله نخست اردوی تیم ملی با مدیریت جدید فدراسیون بوکس، هر هفته 2 شنبه ها یک انتخابی درون اردویی برگزار شد، در پایان هم طی روزهای هشتم و نهم اسفندماه یک مرحله انتخابی درون اردویی برگزار شد و در نهایت اسامی 11 بوکسور باقی مانده در اردوها از سوی سید ابراهیم موسوی مدیر تیم های ملی اعلام شد. قرار است تمرینات تا اعزام به مسابقات جهانی با همین نفرات پیگیری شود و احتمالا چند نفر هم با تصمیم کادرفنی به جمع اردونشین ها اضافه خواهند شد.

وی در ادامه صحبت های خود، خاطر نشان کرد: امسال برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا با هزینه شخصی راهی تایلند شدم و یک اردوی تمرینی بسیار خوبی را داشتم. پس از بازگشت به ایران در انتخابی تیم ملی شرکت کردم و برنده شدم و در نهایت راهی مسابقات قهرمانی آسیا( اردن) شدم و در نهایت مدال برنز آسیا را کسب کردم. البته حقم مدال نقره مسابقات بود اما با ناداوری به مدال برنز رسیدم. در اردن به دلیل اینکه کسی را نداشتیم از ما حمایت کند، داوران عدالت را رعایت نکردند و سرم را بریدند. در طول مبارزه با حریف قزاق داوران با اخطارهای بی دلیل ذهنم را بهم ریختند تا در نهایت حریفم برنده شود.به هر حال قزاق ها در آسیا و جهان کرسی دارند و این طور مسائل طبیعی است.

دارنده نشان برنز مسابقات قهرمانی آسیا در پاسخ به این سوال که به نظر شما برای داشتن کرسی آسیایی، فدراسیون چه برنامه هایی باید داشته باشد، گفت: اول باید به گذشته اشاره کنم. قبل از اینکه ثوری در اسپانیا پناهنده شود، مصاحبه ای را انجام دادم و گفتم که اگر ثوری کنار تیم در اردن بود، می‌توانست لابی کند و با داوران در رابطه با حق خوری که برای من شد صحبت کند. حضور او در کنار تیم مهم بود، اما  او به دنبال رفتن به اسپانیا با تیم ملی جوانان بود. به هر حال او عضو کنفدراسیون بوکس آسیا بود و با حضور در اردن می توانست به بوکس ایران  در مسابقات کمک کند، اما او فکرش بدنبال کار دیگری بود که در پایان همه فهمیدیم که فکر و ذکرش چه بود. به هر حال مدیریت جدید برای اینکه بتواند در آسیا و جهان کرسی بگیرد باید تغییر رویه بدهد و با برگزاری میزبانی برای فعالیت های بوکس در ایران قدم بردارد و همکاری ها بیشتر از گذشته شود تا در مسابقات مهم پس از اعمال نفوذ از بوکس ایران دفاع کند. ما باید برای بوکس آسیا و جهان سودی داشته باشیم که بتوانیم در مسابقات از حقمان دفاع کنیم.

 

 

دارنده سه مدال برنز قهرمانی آسیا در ادامه صحبت های خود، افزود: برای اعزام به مسابقات جهانی باید در یک دیدار تدارکاتی حضور داشته باشیم تا تیم از لحاظ فنی شرایط ایده آلی داشته باشد. روی بحث بدنسازی تا قبل از اعزام به مسابقات جهانی باید کار کنیم، چون در این مدت مدام درگیر انتخابی ها بودیم. متاسفانه از لحاظ مالی هم شرایطم طوری نیست که بازهم به اردوی خارجی با هزینه شخصی بروم. قبل از قهرمانی آسیا که راهی تایلند شدم کلی هزینه کردم و در پایان بعد از یک سال حسین ثوری سه میلیون حقوق به من داد و مابقی حقوق ما معلوم نشد که چه شد! یعنی مدال برنز را گرفتم و تنها سه میلیون حقوق به من پرداخت شد. تمام حقوق معوقه بچه ها پایمال شد و خودش هم پناهنده شد! پس از اینکه روح الله حسینی سرپرستی فدراسیون را برعهده گرفت 10 میلیون تومان پاداش به من پرداخت کرد! متاسفانه در دوران ثوری شرایط مالی ما خوب نبود و عملا او برای ما هیچ کاری نکرد و تنها به فکر خودش بود، حداقل مسئولان ورزش به فکر بوکس ایران باشند!

عضو تیم ملی بوکس کشورمان در پاسخ به این سوال که در حال حاضر پیش از اعزام به مسابقات جهانی انتظار شما از مسئولان وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک چیست، گفت: بدون شک مسئولان ورزش صدای ما را می شنوند، اما ما هم به عنوان یک قهرمان و یک ورزشکار انتظار داریم به صحبت های ما واکنش نشان دهند. بوکس ایران در بازی های آسیایی حضور دارد و همیشه مدال آور بوده است، در هر دوره مدال آوری کرده ایم و تنها رنگ مدال ها متفاوت بوده است، حالا انتظار داریم پیش از اعزام به مسابقات جهانی و آماده شدن برای حضور در بازی های آسیایی نگاه ویژه ای به بوکس داشته باشند. فدراسیون از لحاظ مالی نیاز به کمک وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک دارد.

وی ادامه داد: هدایت کل فدراسیون بوکس را قهرمانان این رشته برعهده گرفته اند و همه از جنس ورزش هستند، پس انتظار داریم صدای ما قهرمانان را بشنوند و از لحاظ مالی فدراسیون و تیم ملی را حمایت کنند. ما قهرمانان زیادی را داریم که مدام در اردو هستند، اما با توجه به شرایط زندگی و متاهل بودن دخل و خرجشان یکی نیست. خواسته زیادی نداریم و پرداخت پاداش می تواند به ملی پوشان انگیزه تمرین و مدال آوری بدهد.

پایان پیام/ 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1069190

مهمترین اخبار ایران و جهان: