نیوز سیتی!
10 اسفند 1401 - 17:50

السودانی در دیدار با گوترش: عراق کلید هر گونه راه حل در منطقه است

نخست وزیر عراق در دیدار با دبیر کل سازمان ملل متحد تاکید کرد که این کشور کلید هر گونه راه حل در منطقه است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از السومریه نیوز، «محمد شیاع السودانی» نخست وزیر عراق و «آنتونیو گوترش» دبیر کل سازمان ملل متحد امروز در بغداد دیدار کردند و طرفین در این دیدار چشم انداز همکاری در پرونده آوارگان و مواجهه با چالش های اقیلمی را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

السودانی در این دیدار از یونامی «دفتر ویژه سازمان ملل در عراق» به دلیل کمک به این کشور در مراحل مختلف قدردانی کرد و افزود: عراق از بحران سیاسی خود عبور کرده است و در برهه فعلی تلاش ها در جهت غلبه بر چالش های اقتصادی و محیط زیستی متمرکز شده است.

وی تاکید کرد: پیروزی عراق بر گروه تروریستی داعش به دلیل انسجام عراقی ها و اعتقاد آنها به همزیستی مسالمت آمیز محقق شد و به دلیل همین رویکرد و باور امروز عراق به کلید حل و فصل بسیاری از بحران ها در منطقه تبدیل شده است.

دبیرکل سازمان ملل متحد نیز در این دیدار سفر به عراق را رویدادی متفاوت خواند و بر حمایت جامعه بین‌الملل از عراق در پرونده چالش های اقلیمی و پرونده آوارگان تأکید کرد.

گوترش همچنین از آمادگی سازمان ملل برای حمایت از دولت عراق در راستای عبور از چالش‌هایی پیش روی این کشور خبر داد.

گفتنی است، دبیرکل سازمان ملل که شب گذشته وارد بغداد شد، صبح امروز نیز با «عبداللطیف رشید» رئیس جمهور عراق دیدار و رایزنی کرد.

گوترش همچنین از تلاش‌ های رئیس جمهور عراق برای رسیدگی به وضعیت آوارگان قدردانی و تأکید کرد که سازمان ملل از دولت عراق برای حفاظت از امنیت و ثبات حمایت می‌کند و به کمک به آوارگان ادامه می‌دهد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1066746

مهمترین اخبار ایران و جهان: