نیوز سیتی!
11 اسفند 1401 - 18:26

تلفیق صنعت و دانشگاه نجات بخش اشتغال است/ثبت ۵۰ هزار بیکار

بهشهر- نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس، تلفیق صنعت و دانشگاه را نجات بخش اشتغال و کاهش بیکاری در شرق استان دانست.

به گزارش خبرنگار مهر، غلامرضا شریعتی عصر پنجشنبه در نشست با مسئولان دانشگاه علم وفناوری مازندران گفت: در سال ۹۹ با توجه با آمایش سرزمینی مازندران، استان مازندران در بخش صنعت هم مورد توجه قرار گرفتو باید بین صنعت و دانشگاه برای کاهش بیکاری تلفیق ایجاد شود.

وی با اظهار اینکه همجواری شهرک سردار سلیمانی و دانشگاه علم و فناوری مازندران می‌تواند صنعت‌مازندران و بیکاری را نجات دهد، گفت: شرق مازندران دارای ۵۰ هزار نیروی کار بیکار است و باید برای توسعه صنعت متناسب با محیط زیست و اشتغال تلاش کنیم که در این بخش پیوند شهرک و دانشگاه مهم و به نفع مردم است.

وی گفت: باید برای توسعه بیشتر، زیرساخت‌ها توسعه یافته و عقب افتادگی دانشگاه با سن بیش از ۳۰ ساله برطرف شود و زیرساخت‌های علمی، ورزشی، فن آوری و خوابگاه توسعه یابد.

روح الله سلگی معاون استاندار مازندران دانشگاه علم و فناوری مازندران در بهشهر را از افتخارات در حوزه علم دانست و گفت: باید برای توسعه همه جانبه به برنامه‌های مختلف بصیرت افزایی و توسعه زیرساخت‌ها توجه شود.

استان مازندران با اجرای بودن ۱۱۹ دانشگاه دولتی، آزاد اسلامی، پیام نور، غیرانتفاعی، علمی و کاربردی و پزشکی دارای بیش از ۱۵۰ هزار دانشجو در این دانشگاه هاست که مشغول به تحصیل هستند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1068502

مهمترین اخبار ایران و جهان: