نیوز سیتی!
14 اسفند 1401 - 10:39

سند ۲۰ ساله ترویج فرهنگ ایثار در مازندران تدوین شد

ساری- معاون سیاسی امنیتی استانداری مازندران ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را مانع از آسیب رسانی به بنیان های فرهنگی انقلاب و جامعه دانست و گفت:سند ۲۰ ساله ترویج فرهنگ ایثار در استان تدوین شد.

به گزارش خبرنگار مهر، ‏روح الله سلگی صبح یکشنبه در جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت مازندران افزود: شهادت طلبی و ایثارگری دلیرمردان غیرتمند ایران اسلامی در دفاع مقدس برگ زرین تاریخ پرافتخار کشورمان است.

‏وی با تاکید بر لزوم استمرار ترویج ارزش‌های متأثر از نهضت عاشورایی افزود: ترویج فرهنگ شهادت طلبی و ایثارگری در انقلاب اسلامی ناشی از فرهنگ عاشورا است.

‏این مسئول سیاسی گفت: پاسداران انقلاب رسالت خطیر مرزبانی از عرصه‌های عزت و شرف ملی را برعهده دارند.

سلگی خاطر نشان کرد: همه آحاد کشور اعم از زن و مرد و پیر و جوان در سایه رشادت‌های شهیدان عالی مقام دوران دفاع مقدس در آسایش و امنیت کامل به سر می‌برند.

‏وی از حاج قاسم سلیمانی به عنوان نماد ایستادگی و مقاومت در برابر استکبار جهانی و شیاطین منطقه‌ای نام برد وافزود: مکتب سلیمانی مکتب مانای ایستادگی و مقاومت کشورمان برابر توطئه‌های دشمنان غدار است.

‏معاون استاندار مازندران با اشاره فتنه اخیر و بهره گیری دشمنان از جوانان دهه هشتادی در این واقعه اظهار کرد: باید با بازخوانی فرهنگ ایثار و شهادت برای جوانان دهه هشتادی آنان را از اوج کینه ورزی استکبار و متحدانش آگاه کرد.

‏وی تصریح کرد: فرهنگ ایثار و شهادت اکسیر رهایی بخش ملت از توطئه‌های دشمنان انقلاب اسلامی است.

سلگی با اشاره به نقش ماندگار مردم مازندران در دفاع مقدس که با تقدیم ده هزار سرو قامت عرشی افتخار آفرینی کردند افزود: نقش پررنگ دیار علویان در گنجینه دفاع مقدس و بوستان عاشقان ولایت باید با ظرافت هنری تبیین و تصویر سازی شود.

‏وی افزود: تهیه و تولید فیلمنامه و آثار هنری در مورد شهادت طلبی و ایثارگری رزمندگان مازندرانی دفاع مقدس ضرورت دارد.

سلگی از تدوین سند ۲۰ ساله ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در مازندران خبر داد وافزود: در اجرای قانون مصوب مجلس شورای اسلامی ۹۰ درصد طرح تبدیل وضعیت ایثارگران شاغل در دستگاه‌های اجرایی مازندران عملیاتی شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1073546

مهمترین اخبار ایران و جهان: