نیوز سیتی!
28 بهمن 1401 - 11:53

زنجان میزبان نشست مشورتی کلان‌شهرهای شمالغرب کشور

چهارمین نشست مجمع مشورتی روسای شوراهای شهر و شهرداران مراکز استان‌های شمالغرب کشور به میزبانی شهرداری زنجان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، چهارمین نشست مجمع مشورتی روسای شوراهای شهر و شهرداران مراکز استان‌های شمالغرب کشور به میزبانی شهرداری زنجان برگزار می‌شود.

نقی کریمی، رئیس شورای شهر ارومیه، حجت‌الاسلام رسول برگی، رئیس شورای شهر تبریز، حبیب فتحی، نایب رئیس شورای اسلامی شهر اردبیل، مجید ناصحی مقدم، رئیس شورای شهر زنجان، حسین مهدی‌زاده شهردار ارومیه، یعقوب هوشیار، شهردار تبریز، محمود صفری، شهردار اردبیل و علیرضا فیروز‌فر، شهردار زنجان اعضای مجمع مشورتی روسای شوراهای شهر و شهرداران مراکز استان‌های شمالغرب کشور هستند که فردا در چهارمین نشست مجمع مشورتی روسای شوراهای اسلامی شهر و شهرداران مراکز استان‌های شمالغرب کشور در زنجان گرد هم می‌آیند.

نخستین مجمع مشورتی روسای شوراهای شهر و شهرداران مراکز استان‌های شمالغرب کشور  ۲۹ آذر ماه سال جاری به میزبانی شورای شهر تبریز تشکیل شد که از جمله مصوبات آن بررسی پیش‌نویس اساسنامه مجمع، بررسی و تعیین مناطق معین استان‌های ۴ گانه در مواقع بحران، بررسی استفاده از ظرفیت مناطق آزاد در موضوع خرید ماشین‌آلات و بررسی بود.

شهردار زنجان، علیرضا فیروزفر درباره اهداف برگزاری مجمع کلان‌شهرهای شمالغرب کشور گفت:  نشست مشورتی کلانشهرهای شمالغرب کشور در واقع پیش جلسه‌ای برای مجمع مشورتی کلانشهرهای کل کشور است و از طرفی می‌توانیم با احصای ظرفیت‌های این چهار استان بهره‌وری را افزایش دهیم.
شهردار زنجان افزود: علاوه بر این با همفکری چهار استان حاضر در این مجمع مشورتی می‌توانند در مواقع بحران از ظرفیت همدیگر استفاده کنند، که از جمله آن تعیین استانهای معین است.
وی گفت: در کنار این قضیه قرار شده است اگر استان‌های همجوار دیگر تقاضای پیوستن به این مجمع را داشتند، با تصمیم مجمع می‌توانیم از حضور آنها استفاده کنیم.
شهردار زنجان افزود: قطعا با توجه به رویکرد مجمع و همچنین ظرفیت‌های بومی منطقه‌ای می‌توانیم، یک سری طرح‌ها را ارائه دهیم که مصوبه کشوری شود.

پایان پیام/73005

منبع: فارس
شناسه خبر: 1041590

مهمترین اخبار ایران و جهان: