نیوز سیتی!
24 اسفند 1401 - 15:04

بیش از ۴۰۰ تن میوه شب در بازارهای خوزستان توزیع می‌شود

اهواز- رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: بیش از ۴۰۰ تن میوه شب عید شامل پرتقال و سیب در سردخانه‌های استان وجود دارد که از ۲۵ اسفندماه با ۱۰ درصد زیر قیمت بازار توزیع می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سید رحمت‌الله پریچهر ظهر امروز چهارشنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای با تاکید بر اینکه کمبودی در تأمین میوه، گوشت، شکر، روغن و برخی اقلام اساسی مردم برای عید و ماه مبارک رمضان در خوزستان وجود ندارد، اظهار کرد: با توجه به حجم ذخیره مناسب کالاهای راهبردی در انبارهای خوزستان، تدابیر لازم برای تأمین اقلام و کالاهای اساسی مردم در روزهای آینده، اندیشیده شده است.

وی با اشاره به اینکه کالاهای اساسی برای تأمین بازار شب عید و ماه مبارک رمضان بر اساس نیاز شهرستان‌های خوزستان توزیع شده است، اضافه کرد: تضمین و تأمین امنیت غذایی برای هر کدام از جوامع امروزی مهم و دارای اولویت است و باید به سمت ایجاد اقتدار غذایی و خودکفایی در تولید حرکت کنیم.

پریچهر عنوان کرد: سازمان جهاد کشاورزی خوزستان تاکنون با برپایی نمایشگاه عرضه مستقیم کالاهای اساسی در بیش از ۱۳ نقطه استان (۱۱ مکان در شهر شهرستان‌های اهواز و ۲ مکان در شهرستان‌های بهبهان و آبادان) اقدام به توزیع برنج، گوشت و مرغ منجمد، گوشت منجمد شکر، رب گوجه، تخم مرغ، ماکارونی و برخی اقلام دیگر کرده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان ادامه داد: تا امروز حدود ۹۵ تن مرغ منجمد، ۵۲ تن گوشت منجمد، ۴۰ تن شکر و ۱۲۸ تن برنج در قالب نمایشگاه توزیع شده است.

پریچهر با اشاره به عرضه کالاهای اساسی با هدف تنظیم بازار شب عید اظهار کرد: با هدف تنظیم بازار کالاهای اساسی، حدود چهار هزار تن برنج، یک هزار تن گوشت منجمد، یک هزار تن مرغ منجمد و سه هزار تن شکر درخواست شده است.

وی تاکید کرد: قیمت کالاهای اساسی با نرخ مصوب دولتی و با حضور ناظران و الزام عرضه‌کنندگان به نصب بنر توزیع می‌شود، کل نظارت‌ها از ابتدای امسال تاکنون، ۲۲ هزار و ۵۰۰ فقره بوده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با اشاره به عرضه میوه در غرفه‌ها با قیمت مناسب گفت: بیش از ۴۰۰ تن میوه شب عید شامل پرتقال و سیب در سردخانه‌های استان وجود دارد که از ۲۵ اسفندماه با ۱۰ درصد زیر قیمت بازار توزیع می‌شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1094802

مهمترین اخبار ایران و جهان: