نیوز سیتی!
24 اسفند 1401 - 08:40

صدور هشدار سطح زرد هواشناسی و کشاورزی / دما در زنجان کاهش می‌یابد

مدیرکل هواشناسی استان زنجان از صدور هشدار سطح زرد هواشناسی و کشاورزی در زنجان از بعد از ظهر چهارشنبه تا اواخر روز جمعه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، محمدرضا رحمن‌نیا از صدور هشدار سطح زرد هواشناسی و کشاورزی در استان خبر داد و اظهار کرد: فعالیت این سامانه بارشی از بعد از ظهر روز چهارشنبه در استان آغاز و تا اواخر روز جمعه ادامه می‌یابد.

مدیرکل هواشناسی استان زنجان رعد و برف، رگبار باران، وزش باد نسبتا شدید تا شدید و احتمال تگرگ، در ارتفاعات بارش برف را از مخاطرات پیش‌بینی شده برای این شرایط جوی اعلام کرد.

وی آبگرفتگی و لغزندگی معابر، احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها، خطر اصابت صاعقه، خطر احتمال آسیب به تاسیسات مرتفع شهری و روستایی، اختلال تردد در محورهای شهری و روستایی را و همچنین آسیب به کشاورزان و خسارت به محصولات کشاورزی را از مخاطرات احتمالی صدور این سطح از هشدار جوی اعلام کرد.

رحمن‌نیا با بیان اینکه از بعدازظهر فردا و روز پنجشنبه انتظار می‌رود که با تقویت امواج، شاهد رگبار باران و رعدوبرق و وزش باد نسبتا شدید در اکثر مناطق استان باشیم، ادامه داد: طی فعالیت سامانه احتمال رخداد تگرگ نیز دور از انتظار نخواهد بود.

مدیرکل هواشناسی استان زنجان افزود: در ارتفاعات استان بارش‌ها به صورت برف و باران خواهد بود و دمای هوا از روز پنجشنبه و جمعه با کاهش همراه خواهد شد.

پایان پیام/73004

منبع: فارس
شناسه خبر: 1093902

مهمترین اخبار ایران و جهان: