نیوز سیتی!
03 اسفند 1401 - 12:56

تدوین سند مهارت شهرستان همدان در دستور کار

همدان- معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری همدان گفت: تدوین سند مهارت همدان در سال ۱۴۰۲ با هدف توسعه پایدار و اشتغالزایی توجه به مهارت آموزی در برابر مدرک گرایی در دستور کار قرار می گیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، اسدالله ربانی مهر سه شنبه در جلسه کمیته مهارت آموزی شهرستان همدان با تاکید بر مهارت آموزی به عنوان یک نیاز در جهت توسعه پایدار و افزایش اشتغالزایی، گفت: مهارت آموزی نیاز امروز جامعه است و برای رسیدن به اشتغال و کاهش بیکاری باید مهارت آموزی در برابر مدرک گرایی به یک فرهنگ در جامعه تبدیل شود.

وی یادآور شد: در حوزه مهارت آموزی، نیازهای شهرستان همدان از کشاورزی، گردشگری، فرش و چرم تا سنگ‌های تزئینی و گیاهان دارویی در اولویت قرار گیرد.

معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری همدان با اشاره به اینکه یکی از مشکلات حوزه اشتغالزایی در کشور کم توجهی به حوزه مهارت آموزی است؛ یادآور شد: ایجاد شغل با مهارت آموزی امکان پذیر است اما در این مسیر، اداره فنی و حرفه‌ای باید ارتباط و تعامل با مراکز علمی و دانشگاهی، آموزش و پرورش، مجموعه‌های غیردولتی، زندان‌ها و مراکز نظامی، کاریابی‌ها، دهیاران و روستاها داشته باشد و مهارت‌های لازم را به جامعه هدف آموزش دهد.

ربانی مهر افزود: توانمندسازی افراد جامعه رسالت مهم فنی و حرفه‌ای در راستای توسعه مهارت‌ها است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1050346

مهمترین اخبار ایران و جهان: