نیوز سیتی!
28 بهمن 1401 - 08:18

آمریکا از بازگشت همه اراضی اوکراین حمایت می کند

آمریکا اعلام کرده که از مبارزه اوکراین برای بازگرداندن تمام اراضی خود در مرزهای شناخته شده بین المللی حمایت می کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، آمریکا اعلام کرده که از بازگشت همه سرزمین‌های اوکراین حمایت می‌کند.

در همین ارتباط نیز، «ویکتوریا نولند»، معاون وزیر امور خارجه آمریکا در امور سیاسی اعلام کرد: «دولت بایدن از مبارزه اوکراین برای بازگرداندن تمام اراضی داخل مرزهای شناخته شده بین‌المللی خود حمایت می‌کند و در حال حاضر از کیف حمایت می‌کند تا برای فشار سخت بعدی برای بازپس‌گیری قلمرو خود در جریان حملات روسیه آماده شود.»

نولاند در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: «رئیس جمهور آمریکا گفته است که تا زمانی که طول بکشد از اوکراین حمایت خواهیم کرد. اوکراین برای بازگرداندن تمام سرزمین خود در داخل مرزهای بین المللی خود می جنگد. ما از آنها حمایت می‌کنیم.»

پیش از این، پولیتیکو گزارش داده بود که آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا روز چهارشنبه در یک تماس ویدئویی با کارشناسان گفت که ایالات متحده فعالانه اوکراین را برای بازپس گیری کنترل کریمه تشویق نمی‌کند و این تصمیم تنها با کیف است.

لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا نیز روز سه شنبه گفته بود که ایالات متحده با متحدان و شرکای خود انتظار دارند که اوکراین در بهار حمله‌ای انجام دهد.

مقامات آمریکایی، از جمله نمایندگان وزارت امور خارجه و دفاع ایالات متحده، بارها از ضدحمله قریب الوقوع نیروهای مسلح اوکراین در منطقه دونباس علیه پیشروی نیروهای روسیه در آنجا خبر داده‌اند که ظاهراً قرار است در بهار آغاز شود، اما در حال حاضر هیچ تأیید رسمی از این برنامه‌ها از سوی کیف وجود ندارد.

از سوی دیگر همزمان وزیر خارجه اوکراین اعلام کرده است که این کشور برای تأمین امنیت حریم هوایی خود از رژیم صهیونیستی کمک خواهد گرفت. «دیمیتری کولبا» وزیر خارجه اوکراین امروز پنج شنبه اعلام کرد: اوکراین فهرستی از نیازهای نظامی خود را به اسرائیل ارائه خواهد کرد و منتظر تصمیم گیری طرف اسرائیلی خواهد شد

وزیر خارجه اوکراین در نشست مشترک با «الی کوهن» وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی اعلام کرد: امروز ما نه تنها در مورد حمایت‌های بشردوستانه، بلکه در مورد چیزهای دیگری که اسرائیل می‌تواند برای حمایت از اوکراین استفاده کند، گفتگو کردیم.

بنا به اعلام کولبا، حفاظت از آسمان اوکراین (در برابر حملات روسیه) از مهمترین موضوعات مورد بحث با وزیر خارجه رژیم صهیونیستی بوده است.

وزیر خارجه اوکراین یادآور شد که رژیم صهیونیستی همچنین در خصوص استقرار سامانه هشدار اولیه غیرنظامیان به کی یف کمک خواهد کرد.

پیشتر گزارش شده بود که اوکراین از تل آویو خواسته است تا علناً و به صورت رسمی عملیات نظامی روسیه در اوکراین را محکوم و از تمامیت ارضی اوکراین حمایت کند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1041346

مهمترین اخبار ایران و جهان: