نیوز سیتی!
27 بهمن 1401 - 12:14

ایجاد ۵۴٠ طرح اشتغال‌زایی توسط بنیاد برکت قرچک/ اشتغال هزار و 450 نفر به‌طور مستقیم

مسؤول بنیاد برکت قرچک گفت: براساس تسهیلاتی که از سال ۹۸ داشتیم ۵۴٠ طرح اشتغال‌زایی ایجاد کردیم و بالغ بر ۳٠ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری بنیاد بوده و توانستیم برای ۱۴۵٠ نفر اشتغال مستقیم ایجاد کنیم.

روح الله عباسی، مسؤول بنیاد برکت شهرستان قرچک در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قرچک در خصوص بحث اشتغال‌زایی اظهار کرد: براساس تسهیلاتی که از سال ۹۸ داشتیم ۵۴٠ طرح اشتغال‌زایی ایجاد کردیم و بالغ بر ۳٠ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری بنیاد بوده و توانستیم برای ۱۴۵٠ نفر اشتغال مستقیم ایجاد کنیم.

وی از معرفی ۲۳٠ نفر به بانک خبر داد و گفت: در حال حاضر و در سال جاری ۲۳٠ نفر به بانک معرفی شدند که از این تعداد ۱۷۵ نفر تسهیلات گرفتند و مابقی در مرحله تکمیل پرونده هستند که تا پایان سال به نتایج ‌می‌رسند.

مسؤول بنیاد برکت شهرستان قرچک در ادامه در خصوص پرداخت وام‌ها افزود: بر اساس پتانسیلی که در شهرستان وجود دارد اول کارگاه‌های تولیدی سپس مشاغل خدماتی و صنایع دستی اولویت ما بودند.

عباسی با بیان اینکه ملاک اصلی ما بحث اشتغال است، بیان کرد: بنیاد برکت پایه کار است و مسؤولان شهرستان هم باید همکاری لازم را داشته باشند که ما در شناسایی متقاضیان مشکلی نداشته باشیم، ملاک اصلی ما اشتغال است و متقاضیانی که اشتغال مدنظرشان می‌باشد، مورد قبول است تا ظرفیت شهرستان را ارتقا دهیم و همچنین تسهیلات بیشتر و تعداد طرح‌های بیشتری را اجرا کنیم.

وی در پایان درخصوص مشاغل خانگی خاطرنشان کرد: سقف مشاغل خانگی تا ۱۵٠ میلیون تومان با نرخ ۴ درصد است، کارآفرین به ازای هرشخصی که بتواند اشتغال ایجاد کند ۱۵٠ میلیون تومان تسهیلات مضاعف دریافت می‌کند.

پایان پیام/۶۷٠۳۷

منبع: فارس
شناسه خبر: 1040202

مهمترین اخبار ایران و جهان: