نیوز سیتی!
26 بهمن 1401 - 23:54

مظلومیت کرمانشاه در اختصاص بودجه‌های ورزشی

کرمانشاه- عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی گفت: استان کرمانشاه در اختصاص بودجه‌های ورزشی هموراه مظلوم واقع شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی رضایی بعد از ظهر چهارشنبه در همایش تجلیل از مدال‌آوران استان کرمانشاه که با حضور استاندار کرمانشاه، سرپرست ورزش و جوانان استان کرمانشاه و جمعی از پیشکسوتان و ورزشکاران این استان در سالن شهدای استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: یکی از مشکلات حوزه ورزش کمبود بودجه است و این حوزه همیشه در بحث تعیین بودجه مظلوم واقع شده است.

وی افزود: حوزه ورزش در تعیین بودجه رشد خویی نداشته اما باید در صحن علنی مجلس به عنوان موضوعی مهم و نیز تقویت و حمایت بیشتر به طور جدی پیگیری شود.

عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه با اشاره به اینکه مشکلات ورزش کرمانشاه پیش از اینکه عوامل مدیریتی باشد مربوط به کمبود بودجه است، تصریح کرد: با وجود اینکه استان کرمانشاه ظرفیت‌های انسانی خوبی در حوزه ورزش دارد اما به لحاظ مالی دچار ضعف است.

رضایی تاکید کرد: بسیاری از ورزشکاران و تیم‌های ورزشی استان کرمانشاه به دلیل به دلیل کمبود بودجه و مشکلات مالی مجبور به انصراف در مسابقات می‌شوند که در همین راستا برای رفع حدودی این مشکل از سرمایه‌داران بخش خصوصی تقاضای همکاری و مشارکت در حوزه ورزش را داریم.

وی با بیان اینکه عدم حضور نمایندگان استان کرمانشاه در فدراسیون‌های ورزشی عاملی برای پایمال شدن حقوق ورزشکاران می‌شود، گفت: بر این اساس شرکت مربیان، مدیران و ورزشکاران استان کرمانشاه در انتخابات ریاست فدراسیون‌های ورزشی امری الزامی بوده که با در اختیار داشتن کرسی‌هایی از فدراسیون‌های ورزشی حمایت لازم از ورزشکاران کرمانشاه صورت گیرد.

نماینده مردم صحنه، هرسین و کنگاور در مجلس شورای اسلامی در ادامه تاکید کرد: در راستای حمایت ویژه از ورزشکاران علاوه بر دفاع از بودجه‌های مورد نیاز حوزه ورزش تقویت صندوق حمایت از قهرمانان در دستور کار قرار گرفته است.

رضایی با بیان اینکه کسب موفقیت ورزشکاران ورزشکاران ایرانی و بالا رفتن پرچم ایران در مسابقات جهانی سبب خوشحالی مقام معظم رهبری است، یادآور شد: این امر عاملی برای افتخار و خوشحالی مردم جامعه نیز خواهد بود و زمینه حمایت‌های بیشتر مادی و معنوی را به دنبال خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه کرمانشاه در گذشته استانی سرآمد برخی رشته‌های ورزشی در کشور بود، گفت: در دهه ۶۰ و ۷۰ در بسیاری از رشته‌های ورزشی جز استان‌های اول تا سوم بودیم و اگرچه در برخی رشته‌ها هنوز هنوز جز استان‌های برتر کشور هستیم اما در برخی رشته‌های دچار نزول شده و جز ۲۰ استان کشور قرار داشته و این وضعیت و جایگاه در شأن استان کرمانشاه نیست.

رضایی در پایان از تحویل مجدد تیم راهیان به فوتبالیست‌های کرمانشاه خبر داد و گفت: در دیداری که هفته گذشته با رئیس فدراسیون فوتبال صورت گرفت قول باز پس گیری این تیم را از رئیس فدراسیون فوتبال گرفته تا به جوانان کرمانشاه بار دیگر در تیم در لیگ دسته اول فوتبال حضور پیدا کنند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1039690

مهمترین اخبار ایران و جهان: