نیوز سیتی!
24 بهمن 1401 - 23:02

۲ شرکت آمریکایی در حوزه دخانیات سرمایه‌های ملت را چپاول می‌کنند

نماینده خوی با انتقاد از ۲ شرکت آمریکایی فعال در حوزه دخانیات گفت:۲ شرکت آمریکایی در حوزه دخانیات سرمایه‌های ملت را چپاول می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، عادل نجف‌زاده نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای در دیدار با کارگران دخانیات خوی اظهارداشت: ۲ شرکت آمریکایی بدون هیچ نفع اقتصادی و مسئولیت اجتماعی در حال چپاول سرمایه‌های ملت ایران در حوزه دخانیات هستند.

وی با اشاره به اینکه این شرکت‌ها ظرفیت یکصد هزار شغل در بخش کشاورزی دخانیات را به هدر دادند اضافه کرد: این ۲ شرکت سالیانه ۵۰ میلیارد نخ سیگار را تولید می‌کنند که متاسفانه درآمد حاصل از آن از کشور خارج می‌شود.

نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به اینکه شرکت دخانیات ایران تنها شرکتی است که باید انحصاری و ملی باشد افزود: مجلس با تمام قوا در کنار شرکت دخانیات ایران برای تحقق اهداف سازمانی و افزایش سهم این شرکت در بازار خواهد بود.

عضو کمسیون عمران مجلس شورای اسلامی دکتر محمد شیخان مدیرعامل شرکت دخانیات ایران را فردی مدیر ،مدبر،متعهد ، حامی  قشر کارگری وانقلابی به معنی واقعی کلمه خواندند اظهار داشت : با توجه به ظرفیت‌های شهرستان خوی انتظار می‌رود شرکت دخانیات خوی به جایگاه واقعی خود که همان مجتمع مستقل میباشد هرچه زودتر ارتقا یابد .

وی ضمن تشکر از مدیرعامل شرکت دخانیات ایران دکتر شیخان ، مدیریت دخانیات خوی مهندس قوچخانی و پرسنل و کارگران دخانیات خوی تصریح کرد: با توجه به اینکه مصرف سیگار در ایران بیش از ۷۰ میلیارد نخ است و عمده سهم این بازار در اختیار این  ۲ شرکت آمریکایی است و متاسفانه این ۲ شرکت به بهانه سرمایه‌گذاری در بخش خصوصی وارد ایران شده‌اند و امروز پس از چندین سال هم تولیدات داخلی را تهدید می‌کنند و هم هیچ گونه مسئولیت اجتماعی را متوجه خود نمی‌داند.

نجف زاده افزود: لزوم توجه بیشتر به این صنعت در ایران بیش از بیش احساس می‌شود.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1036990

مهمترین اخبار ایران و جهان: