نیوز سیتی!
24 بهمن 1401 - 14:23

نماینده مجلس: لزوم حذف رقابت دولت با بخش خصوصی/ به بخش خصوصی اجازه نقش‌آفرینی اقتصادی داده شود

نماینده مردم شهرکرد، بن و سامان در مجلس رقابت بخش دولتی و خصوصی را از مهمترین مشکلات حوزه اقتصادی کشور دانست و گفت: باید به بخش خصوصی اجازه دهیم تا با اطمینان خاطر به نقش‌آفرینی اقتصادی بپردازد.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، احمد راستینه صبح امروز در جشنواره تجلیل از کارآفرینان و کارفرمایان برتر چهارمحال و بختیاری گفت: از مهمترین مشکلات بخش اقتصادی کشور رقابت بخش دولتی و خصوصی است چرا که بخش دولتی همیشه دارای رانت، اطلاعات و قدرت حاکمیتی است و این رقابت باید حذف شود.

نماینده مردم شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این مهمترین قدم در اصلاح ساختار اقتصادی کشور است، باید به بخش خصوصی اجازه دهیم تا با اطمینان خاطر به نقش‌آفرینی اقتصادی بپردازد.

وی افزود: بیش از ۲۵ سال است که از ابلاغ سیاست‌های اصل ۴۴ قانون اساسی می‌گذرد چرا هنوز این سیاست‌ها اجرا نشده است؟ و چرا همچنان دولت خود را رقیب بخش خصوصی می‌داند.

راستینه اضافه کرد: سیاست‌های اقتصادی فعلی سبب افزایش حجم نقدینگی در کشور می‌شود و از طرفی دیگر سیاست‌های پولی و مالی این حجم از نقدینگی را روانه بازارهای غیرمولد می‌کند.

وی عنوان کرد: از این رو دلالی در کشور شغل بسیار پُرمنفعتی شده است و در مقابل، کار تولیدی و کارآفرینی دشوار است.

نقدینگی باید به سمت تولید و کارآفرینی هدایت شود

نماینده مردم شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی توضیح داد: سیاست‌های اقتصادی کشور باید به سمتی حرکت کند که نقدینگی را به بخش تولید و کارآفرینی هدایت کند.

وی اظهار داشت: به جای اینکه سود حاصل از سپرده‌گذاری در بانک‌ها را افزایش دهیم باید نقدینگی  و سرمایه مردم را از طریق ایجاد مشوق‌هایی به سمت تولید هدایت کنیم.

نماینده مردم شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی گفت: باید قانون مالیات بر عایدی سرمایه اجرا شود و ما همان طور که از یک تولیدکننده و کارآفرین مالیات دریافت می‌کنیم باید از کسی که صدها قطعه سکه، چندین منزل مسکونی و یا زمین دارد هم مالیات بگیریم.

پایان پیام/۶۸۰۲۴

منبع: فارس
شناسه خبر: 1036146

مهمترین اخبار ایران و جهان: