نیوز سیتی!
04 اسفند 1401 - 12:41

اداره تصفیه و ورشکستگی از تخصصی‌ترین بخش‌های قوه قضاییه است

مدیر کل امور تصفیه و ورشکستگی قوه قضاییه گفت: اداره تصفیه و ورشکستگی از تخصصی‌ترین بخش‌های قوه قضاییه است.

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، محمدعلی نوابی در مراسم افتتاح اداره تصفیه و ورشکستگی دادگستری استان کردستان با حضور جمعی از مسئولان کشوری و استانی در مجتمع شوراهای حل اختلاف مرکز استان واقع در میدان آزادی سنندج افتتاح شد، اظهار کرد:  اداره تصفیه و ورشکستگی از تخصصی‌ترین بخش‌های قوه قضاییه است.

وی خاطرنشان کرد: از سال 98 و با دستور رییس قوه قضاییه، اداره تصفیه و ورشکستگی بعنوان ستاد زیرمجموعه قوه قضاییه رسما در استان‌ها شروع بکار کرده است.

مدیرکل امور تصفیه و ورشکستگی قوه قضاییه عنوان کرد: اداره تصفیه امور ورشکستگی در دادگستری استان ها با هدف تحقق سیاست‌های کلی قوه قضائیه در خصوص حمایت سرمایه گذاری و تولید داخلی و با توجه به اهمیت بحث ورشکستگی در اقتصاد جامعه و تبعات و آثار سوء آن  ایجاد می‌شود.

نوابی افزود: در حال حاضر در اداره تصفیه و ورشکستگی دادگستری استان کردستان تعداد 48 پرونده وجود دارد که ضروری است در اداره تصفیه استان به دقت مورد بررسی قرار گیرند.

مدیرکل امور تصفیه و ورشکستگی قوه قضاییه کار این اداره را حساس و کلیدی خواند و گفت: با حمایت های رئیس کل دادگستری استان و مدیران دستگاههای اجرایی استان و با تکیه بر نیروی انسانی خبره، متدین، متعهد و متخصص باید به اهدافی که در سند تحول و تعالی قوه قضاییه ذکر شده است دست یابیم .

نوابی بر لزوم تعیین شعبه ویژه در دادسرا، محاکم بدوی و تجدیدنظر استان کردستان برای رسیدگی به این دست از پرونده ها تاکید کرد و افزود: باید تمایز بین ورشکستگی واقعی و ورشکستگی صوری برای قضات رسیدگی کننده به این پرونده‌ها محرز شود.

وی افتتاح این اداره را در دادگستری استان کردستان در چارچوب حمایت از تولید و اشتغال و رفع بیکاری عنوان کرد.

انتهای پیام/2330/71

منبع: فارس
شناسه خبر: 1052346

مهمترین اخبار ایران و جهان: