نیوز سیتی!
01 اسفند 1401 - 10:13

ساماندهی منازل خراسان‌شمالی برای پذیرایی از مسافران نوروز

معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری طرح‌های خراسان شمالی گفت: در راستای ارائه خدمات مطلوب به مسافران، خانه‌ مسافران استان ساماندهی می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، صبح امروز ابوالفضل اسماعیلی، معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری طرح‌ها خراسان شمالی در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: در راستای ارائه خدمات مطلوب به مسافران و زائران ورودی به استان، خانه‌های شخصی و منازلی که اقدام به پذیرش و اقامت زائر و مسافر می‌کنند ساماندهی می‌شوند.

وی گفت: اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی به‌عنوان متولی اقامت در استان وظیفه سامان دهی این بخش از ظرفیت اقامتی را دارد.

معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری طرح‌ها خراسان شمالی  افزود: به‌موجب ماده ۱ و ۲۵ آیین‌نامه ایجاد، اصلاح، تکمیل، درجه‌بندی، و نرخ‌گذاری تأسیسات گردشگری و نظارت بر آنها مصوب ۴/۶/۹۴ هیئت وزیران در قالب اعلام شده صدور مجوز برای این خانه‌ها شروع شد که با کاربری مسکونی اقدام به اسکان مسافر می‌کنند.

وی افزود: در حال حاضر ۱۰ هتل، ۱۱ مهمان‌پذیر، ۴۰ اقامتگاه بوم‌گردی، ۶ خانه مسافر، ۲ مجتمع گردشگری و دو متل در خراسان شمالی مشغول به فعالیت هستند.

پایان پیام/آ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1045790

مهمترین اخبار ایران و جهان: