نیوز سیتی!
20 اسفند 1401 - 15:58

700 میلیارد تومان پروژه راهداری در هرمزگان افتتاح شد+فیلم

700 میلیارد تومان پروژه راهداری در هرمزگان با حضور وزیر راه و شهرسازی افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، 700 میلیارد تومان پروژه راهداری شامل روکش افزون بر 200 کیلومتر از راههای روستایی و بین شهری هرمزگان ظهر امروز با حضور وزیر راه و شهرسازی به بهره برداری رسید.

روکش 27 کیلومتر از محور بندرعباس - حاجی آباد با آسفالت پلیمری با اعتبار 27 میلیارد تومان، روکش آسفالت راه روستایی گوری - کانی - دوستکو با اعتبار 7.5 میلیارد تومان، تعریض و بهسازی جاده جناح - کهتوییه - کمشک با اعتبار 48 میلیارد تومان، روکش آسفالت محور حسین آباد و گاومرده با اعتبار 15 میلیارد تومان، تعریض و بهسازی جاده تنگ بستک - چاه بنارد با اعتبار 30 میلیارد تومان، روکش آسفالت محور بندرعباس - بندرلنگه با اعتبار 54 میلیارد تومان از جمله این پروژه ها بودند.

 

 

احمد مرادی نماینده مرکز هرمزگان در افتتاح این پروژه ها گفت: هرمزگان پایتخت حمل و نقل کشور است و روزانه حداقل 3 هزار دستگاه ماشین سنگین برای حمل بار به این استان مراجعه می کنند و برای تسهیل در این تردد، راه مناسب نیاز دارند و توجه به راههای هرمزگان به نگاه ملی نیاز دارد.

وی عنوان داشت: آنچه در حد وسع استان بوده، انجام شده اما پیشنهاد دارم ظرفیت مشارکت در ساخت راهها چه معادن و چه بنگاههای اقتصادی فراهم شود تا مردم از منافع این جاده ها نیز بهره مند شوند.

مرادی از جاده کهورستان به لار جاده ای که هرمزگان را به فارس وصل می کند، یاد کرد و گفت: این جاده اکنون به جاده مرگ بدل شده و در ایام هفته چندین تصادف منجر به فوت در آن رخ می دهد و آقای مهندس رضایی رییس کمیسیون عمران مجلس از سمت استان خودشان کار را شروع کردند و از تهاتر نفت قرار شده قرارگاه خاتم آن را بسازد و لذا تقاضای نگاه ویژه داریم.

وی از وزیر راه و شهرسازی خواست تا در زمینه احداث راهدارخانه های جدید و نیز اختصاص ماشین آلات سنگین به استان دستورات ویژه ای صادر کند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1086502

مهمترین اخبار ایران و جهان: