نیوز سیتی!
27 اسفند 1401 - 10:07

بزرگ‌ترین پیست سوارکاری در بابل احداث می‌شود

رئیس اداره ورزش وجوانان بابل با بیان اینکه در زمین ۴ هکتاری منطقه انارستان بزرگترین پیست سوارکاری شهرستان احداث خواهد شد، گفت: علاوه بر ایجاد پیست آموزشی و مسابقاتی اسب دوانی نخستین منطقه بوم‌گردی و توریسم ورزشی بابل در آن احداث می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان بابل، لیلا عرب رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان بابل با اشاره به اینکه سرانه فضای ورزشی در شهرستان پایین است علاوه بر پیگیری ایجاد فضاهای ورزشی توسط دولت نسبت به افزایش سرانه فضاها و ایجاد زیرساختهای ورزشی در شهرستان از طریق سرمایه گذار بخش خصوصی خبر داد و اظهار کرد: در این راستا جهت بهبود وضعیت کنونی سعی داریم با مشارکت بخش خصوصی و اعتبارات دولتی ضمن رفع کمبودها و بازسازی اماکن ورزشی سرانه ورزشی را در شهرستان افزایش دهیم.

وی افزود: برای رسیدن به این هدف با مشارکت بخش خصوصی بزرگترین مجموعه ورزشی چمن مصنوعی استان در سال گذشته با اعتبار ۸ میلیارد تومان احداث و در بهمن ماه امسال افتتاح و به بهره برداری رسید.

رئیس اداره ورزش و جوانان بابل از مشارکت بخش خصوصی برای احداث نخستین سالن تخصصی کودکان و نوجوانان در بابل خبر داد و گفت: زمین این پروژه از سوی اداره ورزش و جوانان شهرستان بابل در اختیار سرمایه‌گذار بخش خصوصی قرارگرفت که با اعتبار ۱۴ میلیارد تومان این مکان تخصصی احداث می‌شود.

عرب با بیان اینکه در زمین ۴ هکتاری منطقه انارستان نیز بزرگترین پیست سوارکاری شهرستان احداث خواهد شد که علاوه بر ایجاد پیست آموزشی و مسابقاتی اسب دوانی نخستین منطقه بومگردی و توریسم ورزشی بابل در آن احداث می‌شود.

وی با اشاره به اینکه برای اجرای فاز نخست این پروژه ۸میلیارد تومان هزینه می‌شود، یادآور شد: در فاز نخست اجرای این پروژه گذشته از احداث پیست سوارکاری تاسیس کارگاه تولید زین اسب، تعویض نعل اسب، تولید و عرضه وسایل سنتی و همچنین احداث اقامتگاه مناسب برای میزبانی مسابقات ورزشی برنامه‌ریزی شده است.

رئیس اداره ورزش و جوانان بابل از احیا سالن آزادی بابل با اعتبار بالغ بر 3 میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان و سالن رزمی با اعتبار یک میلیارد تومان با مشارکت بخش خصوصی خبر داد و تصریح کرد: به کمک این سرمایه‌گذار بخش خصوصی سالن ورزشی آزادی بابل مرمت و بهسازی شده و مرمت سالن رزمی نیز آغاز شده است.

عرب یادآور شد: سالن آزادی بابل که ساخت آن مربوط به دهه ۴۰ است فرسوده بوده و نیاز به بازسازی اساسی داشته که کارهای خوبی برای بازسازی این سالن انجام شد و در آینده نزدیک ورزشکاران ما از این فضای ورزشی می توانند بهره ببرند.

رئیس اداره ورزش وجوانان بابل با بیان اینکه براساس ماده ۲۷ بهسازی و تعمیر سالن‌های قدیمی و فرسوده انجام و همچنین ماده ۲۱ فضاهای ورزشی در زمین‌های متعلق به اداره ورزش و جوانان از طریق جذب و اعتمادسازی سرمایه‌گذاران بخش خصوصی احداث می‌شود؛ که این عزیزان مستاجران اداره ورزش و جوانان بوده و قراردادی با آنان در حوزه مشارکت در بهسازی اماکن و احداث پروژه بسته شده که هر سه سال این قرار داد تمدید می‌شود.

عرب یکی از محوری‌ترین برنامه‌های خود را تلاش جهت حضور باشگاه‌های ورزشی در لیگ های، شهرستانی، استانی و کشوری عنوان کرد و گفت: یکی از برنامه‌هایی که موجب توسعه ورزش قهرمانی می‌شود توجه به این امر است.

وی تصریح کرد: متاسفانه نبود کارخانجات معتبر و شرکت‌های صنعتی در بابل سبب شد تا بخش خصوصی کمتر به عرصه تیم‌داری ورود کند امیدواریم حذف مالیات برای کارخانجات و بخش‌های خصوصی که در عرصه تیم‌داری فعالیت می‌کنند در دستور قرار گیرد تا این عزیزان با انگیزه بیشتری مثل گذشته در این عرصه ورود کرده و فعالیت کنند.

رئیس اداره ورزش و جوانان بابل بیان کرد: خوشبختانه با همه تنگناهای اقتصادی حدودا ۳۰ تیم در لیگ کشور و ۷۰ تیم در لیگ استان حضور دارند.

عرب با اشاره به اینکه در بخش حرفه‌ای نیز جز شهرستان.های برتر هستیم افزود: خوشبختانه در شهرستان بابل حدودا ۲۹۰ باشگاه خصوصی داریم که در سطح شهرستان فعالیت می‌کنند که در ایجاد نشاط و سلامت در جامعه و همچنین مدال آوری نقش اساسی دارند.

وی ادامه داد: در هفته گذشته در مراسم تجلیل از باشگاه‌ها که توسط هیات پزشکی ورزشی استان برنامه‌ریزی شده بود از ۱۵ باشگاه ورزشی شهرستان تجلیل شد .

رئیس اداره ورزش وجوانان بابل با اشاره به اینکه هدف ما حضور افراد متخصص، علاقمند و متعهد بعنوان روسا هیات‌های ورزشی است تا با انگیزه و علاقه در توسعه رشته ورزشی خود فعالیت کنند، گفت: خوشبختانه اکثر روسا هیات‌های ورزشی و اعضای آنان با انگیزه و تلاش فراوان فعالیت می‌نمایند؛ در اکثر رشته‌های ورزشی به همت این عزیزان علاوه بر استعدادیابی ورزشی، مسابقات قهرمانی در شهرستان برگزار می‌شود تا حس رقابت در بین ورزشکاران افزایش یابد و در مسابقات استانی که در استان برگزار می‌شود افراد و تیم‌های شهرستان را اعزام می‌کنند همچنین در اکثر رشته‌ها لیگ شهرستانی برگزار کرده و در لیگ استان و کشور حاضر هستند. 

عرب اظهار کرد: یکی از برنامه‌های آتی، جابجایی هیات‌هایی است که انگیزه‌ای برای فعالیت ندارند؛ زیرا رکن اصلی توسعه یک رشته ورزشی همانطور که در بالا اشاره شد حضور افرادی متخصص، باانگیزه و علاقمند است تا از طریق استفاده از همه عوامل موجود چون جذب اسپانسر و خیران ورزشی، تعامل با سایر دستگاه‌های اجرایی و بهره‌گیری از توان هیات‌های ورزشی استان در توسعه رشته ورزشی خود موثر واقع شوند.

رئیس اداره ورزش وجوانان بابل یکی از اهداف مهم خود را توسعه ورزش همگانی از جمله ورزش پارک‌ها، ایجاد استگاه ورزش صبحگاهی و عصرگاهی، ایجاد گروه‌ها و باشگاه‌های ورزش‌های گروهی چون دوچرخه‌سواری گروهی و ورزش های جمعی وفعالیت گروه‌های کوهنوردی عنوان نمود ایشان از وجود ایستگاه ورزش صبحگاهی و عصرگاهی در مکان پارک نوشیروانی بابل خبر داد و تصریح کرد: این برنامه با همکاری هیات ورزش‌های همگانی و شهرداری بابل با حضور بیش از ۳۰۰ شهروند بابلی هر روزه در این پارک اجرا می شود که با استقبال ویژه شهروندان مواجه است لذا درصدد هستیم این برنامه را در پارک های دیگر شهر نیز اجرا کنیم.

عرب یادآور شد: همچنین وجود چندین گروه دوچرخه سواری و کوهنوردی است که علاقمندان فراوانی دارد.

 وی بیان کرد: اخیرا در بخش زیرساخت‌های ورزشی اتفاقات خوبی افتاده از جمله تکمیل پروژه نیمه تمام زرگر شهر که از سال ۸۹ بصورت نیمه تمام رها شده بود که با جذب اعتبار در بهمن سال گذشته تکمیل و افتتاح گردید همچنین سالن گتاب که این سالن نیز در سال ۸۹ کلنگ زنی شد و نیمه تمام بوده که خوشبختانه با تامین اعتبار کار این سالن رو به اتمام بوده و در ماه‌های اخیر افتتاح خواهد شد.

رئیس اداره ورزش وجوانان بابل گفت: پروژه بزرگ چمن طبیعی هفت تیر نیز در سال گذشته ۱۰ میلیارد تومان به آن تخصیص یافته که تجهیزات باسازی و احداث چمن خریداری و در سالجاری نیز ۲ میلیارد تومان از بخش اعتبارات استانی و یک میلیارد تومان از اعتبارات ملی اختصاص تا کار بازسازی آن آغاز شود.

پایان پیام/غ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1098602

مهمترین اخبار ایران و جهان: