نیوز سیتی!
19 بهمن 1401 - 14:16

افتتاح نمایشگاه کتاب و عکس دهه فجر در شهرستان تویسرکان

همدان- فرماندار شهرستان تویسرکان گفت: نمایشگاه کتاب و عکس دهه فجر با ۶۵۴ عنوان کتاب و ۴ هزار و۷۰۰ جلد کتاب در شهرستان تویسرکان افتتاح شده است.

حسین افشاری در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه نونهالان و نوجوانان سرمایه‌های اصلی جامعه هستند؛ اظهار کرد: ایران همیشه در عرصه هنر پیشتاز بوده است و وجود سنگ نوشته‌ها، نقاشی در دیواره‌های غارها نشان از توجه به اهمیت این مقوله بزرگ دارد.

وی تشریح کرد: ما در هنرهای هفتگانه که در دنیا وجود دارد در سه هنر پیشتاز هستیم، خیلی از آثار و سنگ نگاره‌ها برجسته ایران از ۱۵۰ سال قبل به دانشگاه اروپایی و آمریکایی منتقل کردند که از محتوای آگاه شوند.

فرماندار تویسرکان بابیان اینکه ثبت و ضبط اطلاعات در دیواره‌های غارهای به صورت تصاویر نشان از آن دارد که ایرانیان واقعیت‌های پیرامونی خود را ثبت می‌کردند؛ افزود: ما همیشه در هنر شعر و موسیقی سرآمد بوده‌ایم و آثار مولوی، سعدی، حافظ، در دنیا بی نظیر هستند.

افشاری تشریح کرد: برای استفاده از مفاهیم و حقایق همیشه از آیات و روایات در اشعار استفاده شده؛ همچنین در حوزه نقاشی هم همیشه پیشرو هستیم و بزرگانی چون کمال‌الملک در ایران پرورش یافته‌اند.

وی در ادامه یادآور شد: سوابق فرهنگی، اجتماعی، گردشگری و دیدنی‌های تویسرکان در قالب‌های مختلف باید ثبت شود و شهرستان در معنا و حقیقت بسیار پیشتاز بوده و هنرهای عکاسی، فیلم، انیمیشن و کتاب باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد، و باید بتوانیم هنر و فرهنگ غنی ایرانی و اسلامی را حفظ و به تمام دنیا نشان دهیم.

فرماندار شهرستان تویسرکان گفت: نمایشگاه کتاب و عکس دهه فجر با ۶۵۴ عنوان کتاب و ۴ هزار و۷۰۰ جلد کتاب در شهرستان تویسرکان افتتاح شده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1027702

مهمترین اخبار ایران و جهان: