نیوز سیتی!
15 اسفند 1401 - 20:06

ویژگی‌های یک کتاب خوب از زبان عضو شورای بین المللی دانشگاه ادیان و مذاهب قم

عضو شورای بین المللی دانشگاه ادیان و مذاهب قم معتقد است: کتابی که بتواند سبک زنگی افراد را از مدل غربی، مادی، شهوت گرا، خود پرست، تنبل به سبک زندگی مبتنی بر فداکاری، زحمت کش، پر تلاش، منظم، ایثارگر و تزکیه تغییر دهد کتابی خوب بشمار می‌رود.

 حجت‌الاسلام مجتهدزاده در حاشیه روز ملی کتابخانه‌گردی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار کرد: توسعه فرهنگ کتابخوانی و ایجاد انگیزه و علاقه برای مطالعه کتاب می‌تواند نتایج مفیدی در سطح جامعه خصوصا برای قشر نوجوان و جوان به همراه داشته باشد.
وی ادامه داد: در حال حاضر کتاب‌های خوب و مفید فراوانی داریم اما باید بررسی کنیم که آیا این کتاب‌ها به خوبی معرفی و تبلیغ می‌شوند و در اختیار جوانان قرار می‌گیرند یا خیر.

عضو شورای بین الملل دانشگاه ادیان و مذاهب قم با بیان اینکه برای موفقیت در زمینه‌های مختلف باید به روز بود و مطابق با علم روز پیشرفت، اظهار داشت: متاسفانه ما هنوز در قالب سنتی گذشته قرار داریم یعنی کتاب را در کتابخانه ارائه می‌دهیم که با توجه به استفاده پررنگ نوجوانان و جوانان از فضای مجازی این شیوه ارائه کتاب خیلی مورد پسند نیست.

مجتهدزاده  گفت: با بررسی جوامع موفق در امرکتاب و کتابخوانی مشخص شده است که آنها از بستر شبکه‌های اجتماعی به خوبی برای معرفی کتاب و ترویج کتابخوانی استفاده می‌کنند و ما نیز باید بتوانیم از این ظرفیت برای گسترش کتابخوانی استفاده کنیم.

وی با اشاره به ویژگی‌های کتاب خوب بیان کرد: کتابی که بتواند سبک زنگی افراد را از مدل غربی، مادی، شهوت گرا، خود پرست، تنبل به سبک زندگی مبتنی بر فداکاری، زحمت کش، پر تلاش، منظم، ایثارگر و تزکیه تغییر دهد کتابی خوب بشمار می‌رود.

به گفته وی برای جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی باید افراد جامعه را به سمت کتابخوانی باید سوق دهیم.

پایان پیام/ 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1077602

مهمترین اخبار ایران و جهان: