نیوز سیتی!
16 اسفند 1401 - 01:41

تجلیل نماینده رهبری از برترین‌های قرآنی/ مطیعی: «بیداری قلبی» لازم است

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان با تجلیل از برترین‌های قرآنی گفت: «بیداری قلبی» در راه محبت به خداوند متعال زمینه‌ساز نجات انسان از آلودگی گناه و معصیت است.

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مرتضی مطیعی، نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان در مراسم اهدای جوایز برگزیدگان پنجمین جشنواره بین‌المللی قرآن و عترت ویژه خانواده خانواده‌های طلاب حوزه‌های علمیه استان سمنان، با تبریک فرارسیدن سالروز میلاد خجسته امام زمان (عج) اظهار کرد: قرآن کریم کتاب نور، هدایت و رستگاری بشر بوده و انس با قرآن زمینه‌ساز سعادت بندگان است.

وی بیان کرد: تلاوت، تعلیم، ترجمه، تفسیر و حتی نگاه کردن به قرآن کریم هر یک ارزش و فضیلت ویژه‌ای دارند.

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان ادامه داد: فقهای بزرگوار از آیات قرآن کریم چنین برداشت کرده‌اند که برای لمس خطوط نورانی قرآن حتماً نیاز به طهارت ظاهری داریم؛ اما دریافت عمق معانی و مفاهیم قرآن، نیازمند طهارت قلبی و باطنی است.

مطیعی اضافه کرد: ائمه معصومین (ع) بسیاری از مفاهیم بلند قرآن کریم را برای ما تبیین و تشریح کرده‌اند و اگر چنین نبود، دستیابی به آنها هیچ‌گاه ممکن و میسر نمی‌شد.

وی افزود: علت دستیابی نبی مکرم اسلام (ص) و ائمه اطهار (ع) به عمق مفاهیم قرآن کریم، عصمت و طهارت قلبی کامل آنهاست؛ اگر ما نیز می‌خواهیم به مفاهیم قرآن دست پیدا کنیم، باید از قلبی طاهر بهره‌مند باشیم که زمینه آن دوری از آلودگی گناه و معصیت است.

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان اضافه کرد: در کنار گناهان اعضا و جوارح، گناهان باطنی و قلبی نیز وجود دارند که لازم است انسان از آلودگی به آنها هم پاکیزه باشد.

مطیعی با بیان اینکه نقطه اوج طهارت قلبی، پاک شدن از هر چیزی غیر از خداست، گفت: در فرازی از مناجات زیبای شعبانیه می‌خوانیم که «خداوندا، من قدرت نداشتم که از معصیت و نافرمانی تو فاصله بگیرم؛ جز در هنگامی که مرا متوجه محبت خود نمودی و بیدار ساختی و آن‌گونه شدم که میل تو بود».

وی تصریح کرد: «بیداری قلبی» برای محبت به خداوند، زمینه‌ساز نجات انسان از آلودگی گناه و معصیت است.

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان اضافه کرد: اگر خداوند را دوست می‌داریم، باید از نبی مکرم اسلام (ص) و اهل‌بیت (ع) تبعیت کنیم.

مطیعی با بیان اینکه شعله‌ور شدن آتش عشق بندگان به خداوند تمام آلودگی‌ها و معاصی را می‌سوزاند، گفت: اگر بنده‌ای محب خداوند متعال شد، محبت خداوند در قلب او قرار می‌گیرد و خدا طعم ایمان را به بنده‌اش می‌چشاند؛ در چنین شرایطی نماز، روزه و قرآن آن بنده از سایر افراد متفاوت خواهد شد.

به گزارش فارس؛ مراسم اهدای جوایز برگزیدگان پنجمین جشنواره بین‌المللی قرآن و عترت ویژه خانواده خانواده‌های طلاب حوزه‌های علمیه استان سمنان با حضور مدیران کل سازمان‌های تبلیغی و فرهنگی و نیز جمعی از فعالان قرآنی استان برگزار شد.

پایان پیام/74002/م/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1078102

مهمترین اخبار ایران و جهان: