نیوز سیتی!
16 اسفند 1401 - 00:33

ترخیص بیماران تنفسی گرد و خاک اردبیل از بیمارستان

اردبیل- رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: ۱۷ نفر از بیماران قلبی و تنفسی که بر اثر گرد و خاک امروز در بیمارستان بستری بودند، ترخیص شده و به خانه خود بازگشتند.

علی محمدیان در گفت‌و گو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: ۱۶ نفر پذیرش بیماران قلبی و تنفسی را بر اثر گرد و غبار امروز در بیمارستان امام خمینی اردبیل شاهد بودیم که ۱۴ نفر از این افراد ترخیص شده و تنها ۲ نفر در بیمارستان بستری هستند.

وی تصریح کرد: بر اثر شدت گرد و غبار چهار کودک نیز در بیمارستان بوعلی بستری شده بودند که سه نفر از آنها ترخیص شده و تنها یک کودک به دلیل شرایط حاد تنفسی در بیمارستان بستری است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: ما با تلاش همکارانمان در اورژانس به سرعت به حادثه‌دیدگان خدمات‌رسانی کرده و افراد بدحال قلبی، تنفسی را که از شدت گرد و غبار مشکلات جسمی داشتند، به بیمارستان منتقل کردیم تا تحت مداوا قرار گیرند.

محمدیان به موضوع مهم شدت وزش باد و احتمال بازگشت گاز خطرناک منواکسید کربن به داخل منازل و مسمومیت ناشی از این گاز اشاره کرد و افزود: متأسفانه در ساعات گذشته پنج نفر بر اثر مسمومیت گاز منواکسید کربن به بیمارستان‌ها منتقل شدند و ما نگران وضعیت خانواده‌ها هستیم که از این شرایط غفلت کرده و گازگرفتگی خطراتی را به همراه بیاورد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: خانواده‌ها قبل از خوابیدن دودکش خود را بررسی کرده و نسبت به تنظیم درجه دمای هوا اقدام کنند و امشب را با احتیاط و مراقبت بیشتر مواظب سوخت مناسب گاز بوده تا از انتشار گاز خطرناک منواکسید کربن جلوگیری شود.

محمدیان به افراد سالمند، کودکان و زنان باردار توصیه کرد فردا را از تردد در سطح شهر به دلیل آلودگی هوا خودداری کرده و در منزل استراحت کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل بیان کرد: سایر افراد نیز از فعالیت‌های سنگین و طولانی در فضای بیرونی پرهیز کرده و به هیچ وجه در تراس، بالکن و پشت‌بام تردد نکنند چرا که میزان آلودگی هوا بسیار بالا است و احتمال بروز بیماری‌های تنفسی و قلبی بیش از گذشته احساس می‌شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1077990

مهمترین اخبار ایران و جهان: