نیوز سیتی!
20 بهمن 1401 - 17:35

دسترسی به خدمات فرهنگی تسهیل شده است

اردبیل- مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: دسترسی خدمات فرهنگی، مذهبی و معنوی به مردم استان اردبیل تسهیل شده و ما قادر به ارائه خدمات مطلوب به آحاد جامعه هستیم.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام قاسم جعفرزاده بعد از ظهر پنجشنبه در مراسم فعالان انجمن‌های اسلامی اردبیل اظهار کرد: از سال ۶۰ و با دستور امام راحل تبلیغات اسلامی در کشور ما فعالیت خود را آغاز کرده و در این مدت سعی بر این بوده تا مؤلفه‌های دینی، خداباوری و توحید در جامعه اسلامی رونق مضاعفی پیدا کند.

وی تصریح کرد: در حالی که جامعه بشری در قبل از پیروزی انقلاب اسلامی رو به سقوط اخلاقی و معنوی بود، انقلاب اسلامی بشریت را به دور از نگاه غرب و شرق به سمت تعالی روحی، معنوی و ارزشی فرا خواند تا زمینه و بستر هدایت افراد جامعه فراهم آید.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: انقلاب اسلامی در سایه ایمان، علم و مبانی معرفتی توانست بشر معاصر را از جهالت نجات داده و به سمت سعادت هدایت کند که اقبال امت‌های آزادیخواه به این سمت نمود و نشانی از این حرکت تحول‌آفرین است.

حجت‌الاسلام جعفرزاده افزود: در حالی که قبل از پیروزی انقلاب اسلامی فسادآورترین مجموعه‌ها در ایران راه‌اندازی شده بود به برکت انقلاب اسلامی بساط این بی‌دینی و ناشایستگی اخلاقی برچیده شد و ما در سایه تدین و اعتقاد مردم امروز رویش‌های متعالی را در جامعه شاهد هستیم.

فرهنگ بسترساز جریان جامعه

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: سازمان تبلیغات اسلامی متولی نرم‌افزاری اداره جامعه با مبانی فرهنگی، اعتقادی و دینی است و فرهنگ خود بسترساز جریان جامعه است و مردم این کشور به دور از نگاه لائیک، کمونیستی، لیبرال و سایر اندیشه‌های غربی توانسته بر محور اسلام و اعتقادات دینی حرکت کند.

وی اضافه کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی استقرار حاکمیت اسلامی را در این کشور شاهد بودیم و به تبع این امر مسئولان نیز سعی کردند در حوزه‌های مختلف با تکیه بر اعتقادات دینی، دینداری و مبانی معرفتی کارهای مردم را به پیش برده و به تقویت جریان فرهنگی کمک کنند.

حجت‌الاسلام جعفرزاده بیان کرد: در دیدار اخیر مسئولان تبلیغات اسلامی با مقام معظم رهبری در کنار تحسین اقدامات این سازمان به ویژه برگزاری جشن غدیر با حضور سه میلیون علاقه‌مند در تهران و اجرای سرود «سلام فرمانده» به عنوان رویش دهه جدید انقلاب، معظم‌اله به صراحت اعلام کردند که تبلیغات اسلامی به اندازه عمر خود نتوانسته فعالیت‌های قابل تحسینی را داشته باشد.

وی در ادامه سخنان خود اظهار کرد: ما نیز بر این نقطه ضعف اذعان می‌کنیم ولی تلاشمان بر این است تا بر اساس مأموریت و مسئولیتی که بر عهده سازمان تبلیغات اسلامی گذاشته شده منشور درست فرهنگی را تهیه و تدوین کرده و امکان دسترسی به خدمات فرهنگی را در جامعه بیش از گذشته ارتقا دهیم.

حجت‌الاسلام جعفرزاده تصریح کرد: خود مردم در حوزه‌های مختلف کنش‌گران حقیقی هستند و ضروری است با عمل به جهاد تبیین آسیب‌ها را رفع و نقاط قوت را تقویت کنیم.

وی به فعال بودن ۲ هزار و ۴۰۰ مسجد در استان، یک‌هزار و ۵۰۰ هیئت مذهبی، سه هزار و ۳۰۰ مبلغ و مبلغه، ۴۵ کانون فرهنگی، تبلیغی، ۱۰۰ انجمن اسلامی، ۱۲۰ هیئت بانوان، ۱۵۰ خانه قرآنی و ۶۵ مؤسسه قرآنی در استان اردبیل اشاره کرد و گفت: عملکرد این مجموعه‌ها قابل قیاس با قبل از انقلاب نیست.

حجت‌الاسلام جعفرزاده رغبت و استقبال جوانان و نوجوانان را از فعالیت‌های مذهبی و قرآنی در استان اردبیل بی‌نظیر توصیف کرد و افزود: درخواست برای راه‌اندازی خانه‌های قرآنی و هیئت‌های مذهبی در این استان بسیار زیاد است و ما تلاش می‌کنیم به همه این انگیزه‌ها و رغبت‌های معنوی و ارزشی جامه عمل بپوشانیم.

وی در ادامه سخنان خود خاطرنشان کرد: ۵۰۰ جلسه فرهنگی در ایام دهه فجر برگزار شد و با رویکرد تربیت فاطمی و نسل سلیمانی هفت هزار دانش‌آموز در این استان اقدام به مطالعه خطبه فدکیه کرده و در این رویداد حضوری مؤثر داشتند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل برنامه‌های دهه فجر و علاقه‌مندی جوانان و نوجوانان را برای حضور در این رویدادها یادآور شد و اضافه کرد: سرانجام این حرکت معنوی و ارزشی را در قدرت‌نمایی مردم در یوم‌الله ۲۲ بهمن شاهد خواهیم بود که امسال این مانور به قدرت‌نمایی جامعه اسلامی تبدیل خواهد شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1030146

مهمترین اخبار ایران و جهان: