نیوز سیتی!
20 بهمن 1401 - 16:25

نگاه نظام به بانوان نگاهی تکریمی و تعالی‌بخش است

همدان_استاندار همدان با بیان اینکه  نگاه نظام به بانوان نگاهی تکریمی و تعالی‌بخش است، گفت: جمهوری‌اسلامی محدودیتی برای زن قائل نیست و زنان همواره در نقش‌های حساس حضور مؤثر داشته و دارند.

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا قاسمی فرزاد ظهر پنجشنبه در اولین کنگره بانوان تأثیرگذار استان، ضمن تبریک و تهنیت ایام‌الله مبارک دهه فجر، گفت: بانوان در حوزه سیاسی، اجتماعی و اقتصادی بسیار نقش‌آفرین هستند و مهمترین نقش آنها در خانواده است.

وی با اشاره به اینکه اگر خانواده‌ای دچار فروپاشی شده، نقش زن در آن کمرنگ است، افزود: جمهوری اسلامی محدودیتی برای زن قائل نیست و زنان همواره در نقش‌های حساس حضور مؤثر داشته و دارند.

استاندار همدان با بیان اینکه نقش زنان در زمان جنگ تحمیلی نقشی بی‌بدیل بود و زنان منشأ حمایت، اثرگذاری و پیشران در نقش‌آفرینی هستند، ادامه داد: ۶۰ درصد از دانشجویان از قشر بانوان هستند که نشانگر نبوع و استعداد سرشاری است که به آن توجه شده است.

قاسمی فرزاد با اشاره به اینکه ۳۴ درصد از کادر درمان کشور از بانوان هستند و در دوران کرونا خوش درخشیدند، تصریح کرد: ۳۰ درصد از حوزه مدیریت کشور در اختیار بانوان است و آنها از مدیران توانمند دولت سیزدهم هستند.

وی با اشاره به اینکه تأکید بر حقوق زنان در قانون محرز است و این نشأت گرفته از نگاه قرآن به زنان است، گفت: بانوانی که با تمرین، ممارست و پشتکار در جامعه حضور دارند، بسیار تأثیرگذار هستند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1030002

مهمترین اخبار ایران و جهان: