نیوز سیتی!
13 اسفند 1401 - 13:59

انصارالله: سیاست آمریکا در یمن نه جنگ نه صلح است/ نبرد جدید محتمل است

یکی از رهبران جنبش انصارالله یمن با اشاره به این‌که سیاست آمریکا نه جنگ نه صلح در یمن است و از آنجا که مذاکرات هنوز به نتیجه نرسیده، گفت: ممکن است به سمت نبرد جدیدی بازگردیم.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «محمد البخیتی» از اعضای ارشد جنبش انصارالله یمن، امروز (شنبه، ۴ مارس)، در گفت‌وگو با شبکه المیادین، تصریح کرد: «وقتی که جنگ شدید می‌شود، آمریکا عمدا در مورد صلح سخن می‌گوید و وقتی پیشرفتی در مذاکرات حاصل می‌شود، برای به شکست کشاندن آن، وارد می‌شود. 

وی افزود: آمریکا و بریتانیا برای متوقف کردن پیشرفت در تلاش‌ها برای دستیابی به راه حل مداخله کردند. لذا ممکن است به نبرد جدیدی برگردیم. ما این توانمندی را داریم که عرضه نفت را متوقف کنیم، بنابراین آمریکا می‌داند که منافعش در معرض تهدید قرار گرفته، بنابراین به سمت  نه صلح و نه جنگ می رود.

البخیتی هشدار داد: با توجه به شرایط کنونی و از آنجایی که مذاکرات هنوز به نتیجه نرسیده، در مرحله بعدی تنها یک گزینه باقی می‌ماند که آن دور جدید نظامی گسترده است.

این مقام یمنی، هفته پیش نیز گفته بود که اگر به خواسته‌های عادلانه صنعاء پاسخ داده نشود، صنعاء نیز دست بسته نخواهد ماند و به این محاصره پاسخ خواهد داد.

وی افزود که پیشنهادات کشورهای عضو ائتلاف متجاوز سعودی خواسته‌های صنعاء را برآورده نکرده و موضع این کشورها تاکنون در خصوص پرداخت حقوق کارکنان روشن نیست.

وی تصریح کرد: «دور آتی رویاروی نظامی با عربستان سعودی متفاوت از دور قبلی خواهد بود چرا که توان موشکی و هوایی صنعاء پیشرفته‌تر شده است».

البخیتی همچنین تأکید کرد که نیروهای مسلح یمن در سایه توسعه توان نظامی خود قادر هستند ضرباتی را به عمق کشورهای عضو ائتلاف متجاوز وارد آورند.

پایان پیام/م

منبع: فارس
شناسه خبر: 1071902

مهمترین اخبار ایران و جهان: