نیوز سیتی!
13 اسفند 1401 - 15:55

مقیسه: صاحبان سکوها در تصمیم‌گیری‌های ساترا مشارکت خواهند داشت

رئیس سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر گفت: قرار بر این است که فردا شب در اختتامیه نمایشگاه، سامانه‌ای برای ثبت نام معرفی شده و از بین کاندیداها، نمایندگانی جهت شرکت در شوراهای تصمیم‌گیری ساترا برگزیده شوند.

به گزارش خبرگزاری فارس، سعید مقیسه، معاون رئیس سازمان صداوسیما و رییس سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر، سیزدهم اسفندماه در برنامه سلام تهران از برنامه‌های ساترا برای تعامل با سکوها سخن گفت.

مقیسه در همین رابطه گفت: به عنوان اولین نمایشگاه رسانه‌ صوت و تصویر ما با استقبال خوبی از سمت مردم مواجه بودیم. حدود ۱۰۰ غرفه در دو سالن در نظر گرفته شده برپا بود. علاوه بر استقبال خوب مردم، فعالین صنعت و مسئولین مرتبطه هم در نمایشگاه حضور داشته و نشست‌های متعددی برگزار کردند. 

وی افزود: ما یک سری سمینار را برای مردم و فعالین صنعت، به عنوان فعالیت‌های جانبی در نظر گرفتیم. به غیر از این، سمینارهای علمی را داریم که  تنها مختص به مردم بوده و در آن‌ها با هدف افزایش آگاهی و دانش در زمینه رسانه، به آموزش مبانی سواد رسانه‌ای می‌پردازند. 

وی در ادامه گفت: همچنین در این نمایشگاه، کارگاه‌ها و سمینارهایی با هدف مهارت‌آموزی نیز وجود دارند. یعنی افراد در یک زمان محدود می‌توانند با کلیات فن خاصی مثل انیمیشن‌سازی یا بازی‌سازی آشنا شوند. به عنوان مثال‌ این کارگاه‌ها می‌توان به برنامه‌های بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای اشاره کرد. همچنین نهضت تولید محتوا از دیگر برنامه‌هایی است که در این نمایشگاه تدارک دیده شده است. 

مقیسه اظهار داشت: یکی از اقداماتی که در این نمایشگاه آغاز شده است، ایجاد مجمع رستاست. همه مجوزگیران، چه ۳۷۰ رسانه‌ای که تا کنون مجوز خود را دریافت کردند و چه رسانه‌هایی که بعدا به ما اضافه خواهند شد، عضوی از این مجموعه هستند. قرار بر این است که فردا شب در اختتامیه نمایشگاه، سامانه‌ای برای ثبت نام معرفی شده و از بین کاندیداها، نمایندگانی جهت شرکت در شوراهای تصمیم‌گیری ساترا برگزیده شوند. به این شکل صاحبان سکوها در تصمیم‌گیری‌های شوراهای مختلف به صورت مستقیم مشارکت داشته و تاثیرگذار خواهند بود. 

وی افزود: فردا عصر از ساعت ۳ تا ۵، با همکاری شبکه ۵، جشنی را برای میلاد حضرت مهدی (عج) تدارک دیده‌ایم و از علاقه‌مندان دعوت می‌کنیم که با ما همراه شوند. مراسم اختتامیه هم بخشی از این جشن خواهد بود. 

وی در آخر گفت: قرار بر این است که این نمایشگاه به صورت سالانه برگزار شود. امسال که بار نخست بود و با ظرفیت محدودی شکل گرفت، اما سعی ما بر این است که در سال آینده، با حضور رسانه‌های بیشتر و متنوع‌تر برگزار شود. 

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1072202

مهمترین اخبار ایران و جهان: