نیوز سیتی!
06 اسفند 1401 - 10:37

عواقب نادیده گرفتن هشدارهای رهبر انصار الله برای آمریکا وخیم است

«مهدی المشاط» ضمن درخواست از بیگانگان برای خروج از کشورش، از متجاوزان خواست تا جنگ یمن را متوقف کنند و به محاصره این کشور پایان دهند و اگر چنین نکنند، عواقبش وخیم خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، «مهدی المشاط» رئیس شورای عالی سیاسی یمن، طی سخنانی گفت: واشنگتن باید هشدارهای سید عبدالملک الحوثی رهبر جنبش انصارالله را جدی بگیرد، چرا که نادیده گرفتن این هشدارها عواقب وخیمی خواهد داشت.

بر اساس این گزارش، رئیس شورای عالی سیاسی یمن در مصاحبه با خبرگزاری (سبأ) تأیید کرد که مردم یمن پس از هشت سال تجاوز و محاصره و فداکاری‌های بزرگی که انجام دادند، همچنان به حقوق مشروع و آرمان عادلانه خود پایبند هستند.

وی همچنین از کشورهای متجاوز خواست تا جنگ علیه یمن را متوقف کنند و به محاصره آن پایان دهند.

المشاط در بخش دیگری از سخنانش خروج نیروهای خارجی از کشورش و پایبندی آنها را به همه تعهدات و حقوق مشروع مردم یمن خواستار شد و بر سهم مردم یمن از منابع و ثروت‌های کشورشان برای دریافت حقوق و خدمات تأکید کرد.

این مقام ارشد یمنی در ادامه با اشاره به نزدیک شدن به سالگرد شهادت «صالح الصماد» رئیس شهید و سابق شورای عالی سیاسی یمن، ضمن قدردانی از حضور میلیونی مردم یمن در راهپیمایی‌های روز جمعه، گفت که شهید الصماد نمونه‌ای منحصر به فرد و کم نظیر در تاریخ رؤسای جمهور جهان از نظر صداقت، وفاداری و جان فشانی ارائه کرد و ملت یمن تا تحقق آزادی و استقلال کامل خود، از مسیر او پیروی خواهد کرد.

مهدی المشاط در مورد مسئله فلسطین هم گفت که همبستگی با مردم فلسطین یک موضع اصولی، انسانی، سیاسی و مذهبی است و تحت هر شرایطی تغییر نخواهد کرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1055446

مهمترین اخبار ایران و جهان: