نیوز سیتی!
06 اسفند 1401 - 11:28

کلاهبرداری ۱۲ میلیارد تومانی به بهانه اخذ وام/ متهم دستگیر شد

رئیس پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری متهمی خبر داد که با جعل عنوان مقام بانفوذ دولتی و با ترفند اخذ وام میلیاردی از یک شهروند ۱۲ میلیارد تومان کلاهبرداری کرده بود.

سرهنگ علی ولیپور گودرزی رئیس پلیس آگاهی پایتخت در گفت‌وگو با خبرنگار انتظامی خبرگزاری فارس به تشریح جزئیات خبر کلاهبرداری ۱۲ میلیاردی تحت عنوان دریافت وام اشاره و اظهار داشت: بهمن ماه سال جاری بود که مردی جوان به اداره چهاردهم پلیس آگاهی تهران بزرگ مراجعه و اعلام کرد که فردی با جعل عنوان مقام با نفوذ دولتی و اقدام به صحنه سازی با بهانه دریافت وام ۱۵۰ میلیارد تومانی از یک بانک در تهران، ۱۲ میلیارد تومان به عنوان پاداش از او دریافت کرده و متواری شده است.

رئیس پلیس آگاهی پایتخت ادامه داد: با توجه به حساسیت موضوع، کارآگاهان اداره چهاردهم پلیس آگاهی وارد عمل شدند و با بهره‌گیری از شیوه‌های کشف نوین و بررسی‌های تخصصی هویت متهم پرونده را شناسایی کردند. آنان در گام بعدی با اقدامات اطلاعاتی و روش‌های علمی مخفیگاه متهم را در غرب تهران شناسایی کرده و متوجه شدند این فرد با پول‌هایی که کلاهبرداری کرده مقدار زیادی مواد مخدر خریده است.

گودرزی ادامه داد: کارآگاهان پس از دریافت این اطلاعات با هماهنگی‌های لازم با مرجع قضائی راهی مخفیگاه متهم شده و وی را در یک عملیات غافلگیرانه بازداشت و به مقر انتظامی منتقل کردند.

وی افزود: در بررسی‌های ابتدایی از محل دستگیری این فرد یک قبضه سلاح گرم، پنج کیلوگرم مخدر تریاک، مقدار زیادی فشنگ جنگی، چهار عدد بی سیم، دو عدد دستبند فلزی و ۸۰ سکه بهار آزادی نیز کشف و ضبط شد.

رئیس پلیس آگاهی پایتخت تصریح کرد: متهم پس از انتقال به پلیس آگاهی در تحقیقات ابتدایی به جرم خود مبنی بر کلاهبرداری ۱۲ میلیارد تومانی از مالباخته با جعل عنوان مقام با نفوذ دولتی اعتراف کرد و شاکی در مواجهه حضوری وی را مورد شناسایی قرار داد.

سرهنگ کارآگاه ولی پور گودرزی خاطرنشان کرد: متهم با صدور قرار قانونی از سوی مرجع قضائی برای کشف جرایم احتمالی و شناسایی سایر شکات دیگر در اختیار کارآگاهان اداره سیزدهم پلیس آگاهی قرار گرفت.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1055646

مهمترین اخبار ایران و جهان: