نیوز سیتی!
06 اسفند 1401 - 20:08

جشنواره «وفا» در اردبیل پایان یافت

اردبیل- همزمان با میلاد وفادارترین انسان حیات بشری حضرت باب‌الحوائج ابوالفضل‌العباس (ع)، با معرفی برترین‌ها جشنواره «وفا» در اردبیل به پایان رسید.

به گزارش خبرنگار مهر، در آئین اختتامیه جشنواره «وفا» که عصر شنبه در دانشگاه آزاد اردبیل برگزار شد، از برگزیدگان در قالب آثار ارسالی به دبیرخانه اعم از شعر، مقاله، مداحی با اهدای لوح سپاس و هدایایی تجلیل شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل از حضرت ابوالفضل (ع) به عنوان نماد و سمبل وفای به برادر و ادامه طریق عشق به ساحت سیدالشهدا (ع) یاد کرد و گفت: حضرت ابوالفضل (ع) تمام زندگی و حیات خود را تقدیم راه بی‌بدیل ولایت کرد تا نشان دهد که حرکت در این مسیر جان و سرمایه حقیقی زندگی را از دست دادن نمی‌شناسد.

فرشید سلیمی اظهار کرد: ما باید بیش از هر زمان دیگر سیره و سلوک حضرت ابوالفضل (ع) را در دفاع از حریم ولایت و برادر گران‌سنگش امام حسین (ع) را بشناسیم و به این آرمان وفادار باشیم.

وی تصریح کرد: در قالب جشنواره «وفا» دانشجویان گرد هم آمدند تا در قالب‌های شعرخوانی، مداحی و مقالات علمی، تحقیقی آثار برگزیده خود را که بیش از ۱۰۰ اثر بوده به دبیرخانه ارسال کنند که در نهایت از بین این آثار برترین‌ها انتخاب و معرفی شدند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل افزود: تلاش ما بر این بوده تا در قالب این جشنواره روحیه معنوی دانشجویان را ارتقا داده و آنها را بیش از گذشته با سیره و سلوک حضرت عباس (ع) به عنوان شجاع‌ترین الگو با تکیه بر روحیه سلحشوری به نسل‌های آینده معرفی کنیم.

سلیمی خاطرنشان کرد: در سال‌های آینده برگزاری این رویداد در قالب‌های مختلف فرهنگی، هنری و علمی ادامه خواهد داشت تا ما بتوانیم آثار ارزشمندی را مورد بررسی و دقت نظر قرار دهیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1057046

مهمترین اخبار ایران و جهان: