نیوز سیتی!
06 اسفند 1401 - 18:32

همایش«معماری،شهرسازی و گردشگری»فرصتی برای نمایش دستاوردهای پژوهشی

کرمانشاه- دبیر علمی همایش ملی « معماری، شهرسازی و گردشگری» گفت: همایش«معماری،شهرسازی و گردشگری» فرصتی برای نمایش دستاوردهای پژوهشی است.

به گزارش خبرنگار مهر، سونیا امجدیان بعد از ظهر شنبه در مراسم افتتاحیه همایش ملی «معماری، شهرسازی و گردشگری» که به همت جهاد دانشگاهی استان کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به اینکه این همایش در ۲ روز برگزار می‌شود موقعیت مناسبی برای بروز دستاوردهای پژوهشی در حوزه‌های معماری، شهرسازی و گردشگری خواهد داشت.

وی افزود: بر اساس اهمیت‌های همایش ملی «معماری، شهرسازی و گردشگری» مرکز بین المللی همایش‌ها و سمینارهای توسعه پایدار علوم جهان اسلامی نیز همکاری بسیاری داشته است.

دبیر علمی همایش ملی «معماری، شهرسازی و گردشگری» تصریح کرد: این همایش با هدف تولید مبانی دانش بنیان در سه حوزه معماری، شهرسازی و گردشگری، راه اندازی دبیرخانه دائمی همایش و استفاده از تمامی ظرفیت‌های پژوهشی به منظور ارتقا جایگاه پروژه‌های کاربردی برگزار شده است.

امجدیان با اشاره به محورهای مربوط به بخش معماری، گفت: معماری پایدار، گردشگری و معماری، تاریخ معماری ایران، فناوری‌های نوین، اقلیم در معماری، معماری منظر و روانشناسی محیط از مهمترین محورهای همایش است.

وی ادامه داد: شهر پایدار، شهر خلاق، تاب آوری شهری، شهر هوشمند، توسعه پایدار منطقه‌ای، حکمروایی شهری و شهرسازی مشارکتی از جمله مهمترین محورهای حوزه معماری است که در همایش ملی معماری، شهرسازی و گردشگری به آنها پرداخته می‌شود.

دبیر علمی همایش ملی «معماری، شهرسازی و گردشگری» با اشاره به حوزه‌های مهم گردشگری نیز، مطرح کرد: در این همایش به گردشگری و میراث جهانی، ژئوتوریسم، گردشگری سلامت، گردشگری خلاق و اکوتوریسم به عنوان محورهای این حوزه مورد توجه قرار خواهد گرفت.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1056902

مهمترین اخبار ایران و جهان: