نیوز سیتی!
23 بهمن 1401 - 17:13

مسیر ۸۶ درصد از روستای بالای ۲۰ خانوار خوزستان آسفالت است

اهواز- رئیس اداره ساخت و توسعه راه‌های فرعی و روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان گفت: مسیر ۸۶ درصد روستای بالای ۲۰ خانوار این استان آسفالت و به میانگین کشوری نزدیک است.

مجتبی جولاییان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: ۶ درصد از طول راه‌های روستایی کشور در استان خوزستان قرار دارد که طول آن بالغ بر ۱۱ هزار و ۳۱۲ کیلومتر است و از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون و با تلاش‌های صورت گرفته ۶ هزار و ۷۸۴ کیلومتر راه روستایی در استان آسفالت شده است.

وی با اشاره به برخورداری استان از یک هزار و ۳۸۸ کیلومتر راه شوسه و سه هزار و ۱۴۳ کیلومتر راه خاکی در مناطق روستایی افزود: امسال برای بخش راه‌های روستایی خوزستان اعتبارات ویژه‌ای از محل محرومیت زدایی و اعتبارات استانی در نظر گرفته شده تا روستاهای بالای ۲۰ خانوار فاقد راه دسترسی آسفالته نیز از مسیر امن و مناسب برخوردار شوند.

رئیس اداره ساخت و توسعه راه‌های فرعی و روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان بیان کرد: ۸۶ درصد راه‌های روستایی استان با جمعیت بالای ۲۰ خانوار استان از راه روستایی آسفالته برخوردار هستند که این میزان به میانگین کشوری نزدیک است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1034490

مهمترین اخبار ایران و جهان: