نیوز سیتی!
23 اسفند 1401 - 21:14

ایجاد ۲ هزار شغل پایدار توسط مرکز حرکت‌های مردمی استان مرکزی

اراک- مدیر مرکز حرکت‌های مردمی استان مرکزی گفت: امسال در سطح استان مرکزی بیش از ۲ هزار اشتغال پایدار در حوزه‌های مختلف ایجاد شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، پرویز عزیزی عصر سه شنبه در نشست با اصحاب رسانه اظهار کرد: در سال ۱۴۰۱ به صورت پایلوت در سطح کشور، مرکز حرکت‌های مردمی در استان مرکزی توسط بنیاد علوی راه اندازی شد و اتفاقات خوبی نیز رقم خورد.

وی با بیان اینکه در سال ۱۴۰۰ میلاجرد به عنوان منطقه محروم استان مرکزی به عنوان یکی از ۴ نقطه در سطح کشور شناسایی شد افزود: نهاد ویژه محرومیت زدایی بنیاد در میلاجرد و نهادهای خودگردان در تفرش و فراهان و حاشیه شهر اراک نیز ایجاد شده است.

مدیر مرکز حرکت‌های مردمی استان مرکزی با اشاره به فعالیت‌های این بنیاد تصریح کرد: امسال در سطح استان بیش از ۲ هزار اشتغال پایدار در حوزه‌های مختلف ایجاد شده و بیش از ۷۲۱ کارگاه خیاطی در میلاجرد فعال است که در هر کارگاه حداقل ۵ نفر مشغول به کار شده اند.

عزیزی ادامه داد: همچنین در حوزه کارهای توسعه‌ای ۷۰۰ مجموعه احیا و حمایت شده است، بنیاد علوی که زیر مجموعه بنیاد مستضعفان است در حوزه اشتغال و اقتصاد و عمران و فرهنگی و سلامت فعالیت دارد.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه عمران در مناطق کمتری برخوردار از سوی این بنیاد بیش از ۵۰۰ واحد مسکن در سال ۱۴۰۱ ساخته شد که تسهیلات آن از سوی بنیاد مسکن پرداخت شده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1093302

مهمترین اخبار ایران و جهان: