نیوز سیتی!
23 اسفند 1401 - 14:33

اکثر مصدومان حادثه چهارشنبه سوری تماشاچی هستند

اردستان-مسئول فوریت های پزشکی اردستان گفت: اکثر مصدومان حادثه چهارشنبه سوری افراد تماشاچی هستند که در معرض پرتاب اشیا و مواد محترقه قرار می‌گیرند.

به گزارش خبرنگار مهر، جواد مطیعی، پیش از ظهر سه‌شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به نزدیک شدن به چهارشنبه آخرسال یا چهارشنبه‌سوری و حوادثی که متاسفانه در این روز انجام می‌شود و براثر سهل انگاری این روز را به یکی از روز های حادثه دار تبدیل کرده استباید نکاتی برای جلوگیری از هرنوع حادثه رعایت شود.

وی افزود: طبق آماری که در شهرستان اردستان داشتیم متاسفانه در چهارشنبه سوری سال گذشته سه مورد حادثه داشتیم که دچار آسیب‌های شدید به اندام‌ها شدند و این آمار برای شهرستان اردستان آمار قابل توجهی است.

مسئول فوریت های پزشکی اردستان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه اکثر مصدومان حادثه چهارشنبه سوری افراد تماشاچی هستند که در معرض پرتاب اشیا و مواد محترقه قرار می‌گیرند بنابراین توصیه می‌شود افراد از نزدیک شدن به این محل‌ها جدا خودداری کنند.

مطیعی تصریح کرد: برای پیشگیری از آسیب‌پذیری فرزندان در چهارشنبه سوری توصیه می‌شود با توجه به اینکه آسیب‌پذیرترین اقشار سنی، کودکان و نوجوانان هستند، خوب است که والدین فرزندان خود را در پرمخاطره‌ترین شب سال همراهی کنند تا در آستانه نوروز خاطره تلخی رقم نخورد.

وی بیان کرد: آسیب های جسمی و روحی شب چهارشنبه آخرسال محصول شادی های دروغین آمیخته با غفلت است و پیامد های تلخ چهارشنبه سوری بسیار است بنابراین توصیه می‌شود با توجه به اینکه نوزادان و سالمندان عزیزترین افراد در زندگی ما هستند آن‌ها را به تحمل صداهای مهیب این شب محکوم نکنیم.

مسئول فوریت های پزشکی اردستان خاطرنشان کرد: در چهارشنبه آخر سال شادی‌ها و هیجان های مغایر با اصول جوانمردی و زمینه‌ساز آزار دیگران نه تنها به نشاط اجتماعی منجر نمی‌شود بلکه فرهنگ عمومی جامعه را نیز خدشه‌دار می‌کند.

مطیعی یادآور شد: تاثیر منفی رفتارهای پرخطر بر مقوله نظم و امنیت و فرهنگ جامعه غیرقابل انکار است بنابراین در خصوص چهارشنبه سوری توصیه می‌شوداز حمل مواد محترقه و انفجاری حتی به مقادیر بسیار کم درجیب لباس و کیف جداخودداری کنید.

وی تاکید کرد: در صورت مواجهه با فردی که دچار سوختگی شده ضمن حفظ خونسردی از استفاده از هرگونه مواد غیربهداشتی بر روی محل سوختگی خودداری کرده و در صورت شدت مصدومیت با اورژانس ۱۱۵ تماس گرفته شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1092446

مهمترین اخبار ایران و جهان: