نیوز سیتی!
18 بهمن 1401 - 12:45

مطالبه مجلس از دولت عملیاتی شدن کالابرگ الکترونیکی است

نماینده مردم تبریز در مجلس گفت: در کنار ۳۱۵ هزار میلیارد تومان یارانه‌ای که در سال آینده پرداخت می‌شود، کالابرگ الکترونیکی نیز باید عملیاتی شده تا مردم ۱۲ قلم کالای اساسی را خریداری کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام سید محمدرضا میرتاج الدینی در جلسه علنی امروز (سه شنبه ۱۸ بهمن ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان رسیدگی به گزارش کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات در مورد بررسی عملکرد منابع و مصارف هدفمندسازی یارانه‌ها با محوریت تبصره (۱۴) قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور، گفت: اقدام دولت برای تفکیک هزینه‌های یارانه ای و جدا کردن بودجه‌هایی که مرتبط با هدفمندی نبودند از تبصره ۱۴ به بخش بودجه عمومی، کار قابل تقدیری بود.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: با یارانه نقدی که منابع ۳۱۵ هزار میلیارد تومانی برای آن مدنظر قرار گرفته شده، باید عملیاتی شدن کالابرگ الکترونیکی نیز به عنوان مطالبه نمایندگان مدنظر قرار گیرد.

وی ادامه داد: کسانی که دارای کارت یارانه ای هستند، به میزان اعتبار کارت یارانه ای خود باید بتوانند ۱۲ قلم کالای ضروری را با نرخ دولتی خرید کنند. این روند باید در سال آینده کامل‌تر شده و در این خصوص پیشنهاداتی از جمله تثبیت قیمت کالاهای اساسی، تخفیف توسط فروشگاه‌های عرضه کننده و یارانه جبران کالاهای تبصره ۱۴ برای دولت داریم.

میرتاج‌الدینی تصریح کرد: در شرایط ناترازی انرژی قرار داریم، لازم و ضروری است که این موضوع را مدیریت کنیم. اکنون در صندوق هدفمندی بودجه‌ای در حد یک سوم بودجه عمومی کشور یعنی ۶۶۰ هزار میلیارد تومان وجود دارد، اگر این حرکت را کامل ادامه دهیم، از ناترازی انرژی جلوگیری می‌شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1024546

مهمترین اخبار ایران و جهان: