نیوز سیتی!
18 بهمن 1401 - 13:19

تولید سالانه ۵۴۰ هزار تن بذر بلوط از جنگل های کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد گفت: سالانه ۵۴۰ هزار تن بذر بلوط از جنگلهای استان تولید می شود.

جاوید بخت در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار کرد: جنگل ها و منابع نقش بسزایی در تامین اقتصاد خانوارهای روستایی و عشایر دارد.

وی بیان کرد:جنگل ها و منابع طبیعی امانتی است وه از گذشته به دست ما سپرده شده و باید از آنها به خوبی مراقبت کنیم.

مدیرکل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: در استان ۸۸۰ هزار هکتار جنگل و ۵۵۲ هزار هکتار مرتع وجود دارد که ۷۰ درصد جنگل های استان را ، درخت بلوط پوشش می دهد.

 جاویدبخت عنوان کرد: همچنین سالانه بیش از ۲۴۰ هزار تن علوفه به ارزش ۱۸ هزارو ۹۸۴ میلیارد ریال در مراتع این استان تولید و به مصرف بیش از یک میلیون و ۶۰۰ هزار واحد دامی می رسد.

مدیرکل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: ظرفیت کهگیلویه و بویراحمد در کاشت و توسعه گیاهان دارویی بیش از ۲۵۰ هزار هکتار است.

وی افزود: با سرمایه گذاری در این بخش علاوه بر افزایش تولید علوفه، تقویت پوشش گیاهی و حفاظت خاک سالانه می توان ارزش افزوده بسیار بالایی در مراتع ایجاد و موجب اشتغالزایی در مراتع و برطرف نمودن بیکاری پنهان شد.

جاویدبخت عنوان کرد: تاکنون ۵۵هزار هکتار از عرصه‌های ملی کهگیلویه و بویراحمد زیر کشت گیاهان دارویی آنغوزه , باریجه و ملوس رفته و این میزان گیاه دارویی در مناطق مختلف استان اعم از تنگ سرخ بویراحمد، کوه خامین باشت، تنگ سرخ و کاکان، کوه سیاه و کوه سفید لنده، دمه سادات و شبلیز دنا کشت شده است.

دی تصریح کرد: ۳۸ تن شیرابه گیاه دارویی آنغوزه امسال در عرصه های ملی این استان برداشت شد و بهره کشاورزان از فروش این میزان گیاه دارویی آنغوزه بیش از ۱۸۸ میلیارد ریال در سالجاری بوده است.

جاویدبخت ظهار کرد: این میزان شیرابه در ۲۷۰ هکتار از عرصه های ملی استان در مناطق تنگ سرخ بویر احمد و کاکان تولید شد.

انتهای پیام/ ۸۲۰۳۳

 

 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1024702

مهمترین اخبار ایران و جهان: