نیوز سیتی!
09 دی 1401 - 12:15

سرپرست شمشیربازی: نه بحث دخالت فنی است و نه اختلاف نظر

سرپرست فدراسیون شمشیربازی در واکنش به اتفاقات اخیر پیرامون تیم اسلحه سابر، هرگونه اختلاف نظر ودخالت فنی را رد کرد و گفت: با همفکری سرمربی تصمیم نهایی اتخاذ می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، فدراسیون شمشیربازی که در دوره سرپرستی علیرضا پورسلمان به سر می‌برد، طی روزهای گذشته تحت تاثیر برخی صحبت‌ها و ناهماهنگی‌ها، درگیر حاشیه‌هایی شد که تیم ملی اسلحه سابر را درگیر خود کرد.

ماجرا از تصمیم متفاوت علیرضا پورسلمان سرپرست فدراسیون و امین قربانی سرمربی تیم اسلحه سابر در مورد ترکیب اعزامی به مسابقات گرندپری تونس آغاز شد و اینکه قربانی مصمم به اعزام کامل تیمش به این رقابت‌ها بود اما نظر پورسلمان تشکیل ترکیبی متشکل از سه ورزشکار برای این رقابت‌ها بود.

همین موضوع نه تنها منجر به تعویق اردوی آماده سازی تیم ملی شد بلکه ابهاماتی مبنی بر اختلاف نظر و حتی دخالت فنی فدراسیون در امور تیم را هم ایجاد کرد.

البته که به نظر می‌رسد در نهایت طرفین به یک هماهنگی رسیده‌اند چراکه به گفته سرپرست فدراسیون برگزاری اردو در برنامه است ضمن اینکه وی هرگونه اختلاف و دخالت را هم رد می‌کند.

علیرضا پورسلمان در گفتگو با خبرنگار مهر در این زمینه گفت: باید این موضوع را در نظر داشت که فدراسیون همزمان برای سه اسلحه آن‌هم در دو بخش مردان و بانوان برنامه ریزی می‌کند و این جدا از برنامه‌هایی است که در سایر بخش‌ها باید داشته باشیم.

وی ادامه داد: این در حالی است که اوضاع مالی برای فدراسیون شمشیربازی مانند سایر فدراسیون‌ها صد در صد نیست، امروز برای اعزام باید با دلار ۴۲ هزار تومان بلیت تهیه کنیم، طبیعی است که برای تصمیم گیری در مورد تعداد نفرات اعزامی با حساسیت بیشتر و در نظر گرفتن جوانب بیشتر، تصمیم گیری می‌کنیم.

«به خاطر همین موارد تصمیم به تغییر ترکیب تیم گرفته شد اما فکر نمی‌کنید این مسئله بیشتر جنبه دخالت فنی داشته باشد؟»، سرپرست فدراسیون شمشیربازی در واکنش به این پرسش گفت: بحث دخالت فنی نیست، موضوع این است که به عنوان مسئول فدراسیون خیلی جوانب را باید مد نظر داشته باشم وگرنه برای ما تصمیمات کادر فنی محترم و تعیین کننده است. اصلاً هم قصد دخالت در آنها را نداریم.

وی همچنین در واکنش به اینکه «برخی صحبت‌های مطرح از طرف شما حتی فکرها را به سمت اتمام قطعی همکاری با سرمربی تیم ملی پیش برد»، گفت: اصلاً چنین چیزی نیست، سوءتفاهماتی ایجاد شده وگرنه امین قربانی مورد حمایت صد درصدی فدراسیون است و همچنان گزینه ما برای هدایت تیم اسلحه سابر است.

پورسلمان در این زمینه خاطرنشان کرد: تمام مربیان کادر فنی تیم‌های مختلف مورد حمایت کامل فدراسیون هستند و سرمربی تیم اسلحه سابر هم یکی از آنهاست، او مانند دیگر مربیان تیم‌های ملی از بدنه فدراسیون است. از دوشنبه آینده هم تمرینات تیم ملی زیر نظر وی آغاز می‌شود.

سرپرست فدراسیون شمشیربازی همچنین در واکنش به اینکه «در نهایت تیم ملی با چه تعداد ورزشکار عازم تونس می‌شود؟ سه یا پنج نفر؟»، گفت: در این زمینه با همفکری سرمربی تیم ملی تصمیم نهایی گرفته خواهد شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 943502

مهمترین اخبار ایران و جهان: