نیوز سیتی!
27 دی 1401 - 23:22

آیین اختتامیه بیست و چهارمین جشنواره شعر دفاع مقدس در فارس برگزار شد

آیین اختتامیه مرحله استانی بیست و چهارمین جشنواره شعر دفاع مقدس استان فارس با معرفی برگزیدگان بخش‌های مختلف در موزه دفاع مقدس استان فارس برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، آیین اختتامیه مرحله استانی بیست و چهارمین جشنواره شعر دفاع مقدس استان فارس با حضور حجت‌الاسلام محمدحسین انصاری‌نژاد دبیر علمی بیست و چهارمین جشنواره شعر دفاع مقدس کشور، غلامرضا کافی دبیر علمی کنگره شعر دفاع مقدس در استان فارس و جمعی از مسئولان، شاعران و برگزیدگان استانی  در موزه دفاع مقدس واقع در اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس فارس برگزار شد.

در این مراسم سردار سعید کوشکی جهرمی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس ابتدا بیان کرد: شاعر دفاع مقدس می‌تواند بزرگ‌ترین جهادگر تبیین باشد و حتی می‌توان گفت شاعر دفاع مقدس در خط مقدم جهاد تبیین قرار دارد.

این پیشکسوت دفاع مقدس افزود: شاعر ادبیات دفاع مقدس می‌تواند بزرگ‌ترین جهادگر و تبیین‌گر ارزش‌های الهی، اخلاقی و انسانی باشد و چنین شاعری باید از توان شعر برای انتقال مفاهیم و ارزش‌های بلند انقلاب و دفاع مقدس استفاده کند.

سردار کوشکی با بیان اینکه اعداد گویای نقش ممتاز استان فارس در حماسه دفاع مقدس است افزود: اعزام 280 هزار رزمنده به جبهه‌های جنگ تحمیلی و تقدیم 15 هزار شهید نمایانگر جایگاه والای این استان است.

وی افزود: حماسه‌سازی استان فارس پس از پایان جنگ نیز ادامه یافت و فارس هم اکنون نیز در دفاع از امنیت شهر‌ها و سرحدات مرزی ایران استانی شاخص است و در برابر مقابله با ناامنی‌های اخیر نیز دیدیم که استان فارس استانی نمونه بود و شهدای زیادی تقدیم نظام و میهن کرد.

در ادامه این نشست حجت‌الاسلام محمدحسین انصاری‌نژاد دبیر علمی بیست و چهارمین جشنواره شعر دفاع مقدس کشور نیز بیان کرد:خداوند را شکرگذاریم که با گوشه چشم شهدای شاهد، هم جشنواره هم کنگره ملی شعر دفاع مقدس که داوری آن دو هفته پیش برگزار شد باز هم متفاوت و پر شورتر از همیشه برگزار شد و قطع مقطعی اینترنت و آشوب‌های چندماهه اخیر مانع برپایی پرشور این رویداد نشد.

حجت‌الاسلام محمدحسین انصاری‌نژاد افزود: در این دوره حدود هشت هزار اثر از سراسر کشور به دبیرخانه ملی کنگره ارسال شد و ایران قوی، شهدای شاهچراغ و شهدای امنیت نیز چند محوری بود که اخیرا به هفت محور قبل افزوده شد و در نهایت امروز به ایستگاه آخر رسید.

 این شاعر شاخص حوزه دفاع مقدس افزود: در مرحله استانی این کنگره، استان فارس با 1373 اثر بیشترین دریافت اثر را داشت که این مهم هم مرهون تلاش دکتر غلامرضا کافی دبیر استانی این کنگره در فارس و هیات داوران و  حمایت‌های سردار کوشکی مدیر کل حفظ آثار فارس و حوزه هنری و از همه مهمتر نشانگر ذوق و شوق و شور مردم استان فارس در پاسداشت ادبیات دفاع مقدس بود.

دبیر علمی بیست و چهارمین کنگره ملی شعر دفاع مقدس کشور در پایان با بیان اینکه در این مرحله سه برگزیده از استان فارس به مرحله بعد راه یافتند افزود: بیست و چهارمین کنگره ملی شعر دفاع مقدس نیز به میزبانی شیراز برگزار خواهد شد و فارس برای چهارمین سال پیاپی میزبان کنگره ملی شعر دفاع مقدس خواهد بود.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 983546

مهمترین اخبار ایران و جهان: