نیوز سیتی!
15 دی 1401 - 14:35

آمار اجاره‌نشینی در اردبیل بالا است

سرعین- استاندار اردبیل گفت: آمار اجازه‌نشینی در اردبیل بالاتر از متوسط کشوری است و باید در این حوزه فکری اساسی کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، سید حامد عاملی ظهر پنجشنبه در جریان بازدید از روند احداث نهضت ملی مسکن در سرعین اظهار کرد: بر اساس آخرین آمارها تعداد اجاره‌نشین‌ها در استان اردبیل از متوسط کشوری بالاتر است و تنها راه کاهش این میزان اجاره‌نشینی، ساخت واحدهای مسکن در قالب نهضت ملی مسکن است.

وی تاکید رئیس جمهور را بر ساخت واحدهای مسکونی و تحویل آن به کوتاه‌ترین زمان یادآور شد و تصریح کرد: سیاست وزارت راه و شهرسازی نیز بر همین مبنا است که امیدواریم احداث تعریف شده در این حوزه در شهرهای مختلف این استان تحقق پیدا کند.

استاندار اردبیل ضرورت ساخت ۲۰ هزار واحد مسکن را در شهرهای مختلف به ویژه اردبیل یادآور شد و گفت: در هفته آینده با تشکیل جلسه شورای مسکن، سعی خواهیم کرد تا زمین مورد نیاز برای احداث مسکن در اردبیل را به تأیید نهایی رسانده و در بیش از ۵۰ هکتار زمین تعریف شده، سایت نهضت ملی مسکن را راه‌اندازی کنیم.

عاملی افزود: باید هر چه سریع‌تر و در قالب تونلی احداث واحدهای مسکونی در اردبیل و سایر شهرها ادامه پیدا کند تا ما در ۲ سال آینده بتوانیم واحدهای احداثی را تحویل متقاضیان دهیم.

وی احداث ۴۸ واحد مسکن را در سرعین یادآور شد و خاطرنشان کرد: بنیاد مسکن ساخت پروژه را آغاز کرده و امیدواریم در چهار هزار متر مربع زیربنا با تأمین مصالح و امکانات، ساخت این پروژه‌ها سرعت بیشتری بگیرد.

در این بازدید مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل نیز از روند احداث واحدهای مسکونی در قالب نهضت ملی مسکن در شهرهای مختلف استان به ویژه سرعین گزارش داد و اضافه کرد: ۴۸ واحد مسکن در سرعین در زیربنای چهار هزار متر مربع در حال احداث است و ما با توجه به تورم فعلی، نسبت به خرید و دپوی مصالح مورد نیاز در مراحل نازک‌کاری اقدام کردیم.

فرهاد سبحانی بیان کرد: با شروع فصل کاری سرعت بیشتری به اجرای این پروژه‌ها داده خواهد شد و سعی ما بر این است تا بتوانیم در کوتاه‌ترین زمان این واحدها را تحویل دهیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 956802

مهمترین اخبار ایران و جهان: