نیوز سیتی!
23 دی 1401 - 16:50

امام جمعه زنجان: حضور مردم در صحنه دلیل اصلی شکست دشمنان است

امام جمعه زنجان گفت: مردم به صحنه آمدند و گفتند که شاه را نمی‌خواهند و انقلاب اسلامی را به پیروزی رساندند. همین حضور مردم از اول انقلاب تاکنون سبب شده است که دشمنان در توطئه‌های خود شکست می‌خورند، چرا که مردم در صحنه هستند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زنجان، آیت‌الله علی خاتمی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه ضمن تبریک به مناسبت ولادت با سعادت حضرت زهرا(س)، اظهار داشت: حضرت زهرا(س) نور چشمان پیامبر(ص) است و بهترین الگو برای مادران و دختران کشورمان است.

وی با بیان اینکه دین اسلام از بدو تأسیس تاکنون همواره نگاه انسانی به مرد و زن داشته است، گفت: جوامع مدعی غربی و مدعی حقوق زنان، همواره نگاه ابزاری به زن دارند.

امام جمعه زنجان استفاده زن در تبلیغات را نمونه‌ای بردگی نوین در جهت آمال و هوس‌های گذران توصیف کرد و افزود: اسلام این‌ نگرش‌ها را به خوبی تغییر داد و ارزش واقعی زنان را به همگان نشان داد.

وی در ادامه به نقش بانوان در انقلاب اسلامی اشاره و مطرح کرد: حضور موثر زنان در انقلاب اسلامی از بدو شروع تاکنون بر همگان ثابت شده است و این انقلاب اسلامی بود که به زن و دختر ارزش قائل شد. این جمهوری اسلامی بود که اجازه رأی دادن به بانوان را داد و امروزه می‌بینیم این بانوان همانند مردان در تمام صحنه‌های فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و ورزشی حضور دارند.

خاتمی با اشاره به نقش زنان، حضور مؤثر بانوان در اجتماع و عرصه‌های مختلف را مدیون نگاه متفاوت اسلام به زن دانست و بیان کرد: به تعبیر پیامبر اسلام (ص) بیشتر خیر و خیرات در ارتباط با بانوان است.

وی در ادامه به 26 دی‌ماه سالروز فرار ذلیلانه شاه اشاره کرد و گفت: این تاریخ درست عبرتی برای دیکتاتورها است و فردی که بر قدرتی به غیر از قدرت مردم تکیه زده بود با حضور همین مردم در صحنه راهی جز فرار نداشت.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان اضافه کرد: مردم به صحنه آمدند و گفتند که شاه را نمی‌خواهند و انقلاب اسلامی را به پیروزی رساندند. همین حضور مردم از اول انقلاب تاکنون سبب شده است که دشمنان در توطئه‌های خود شکست می‌خورند چرا که مردم در صحنه هستند و انقلابشان را دوست دارند.

وی در پایان با اشاره به سردی و برودت هوا گفت: از مردم عزیز ایران و زنجان تقاضا دارم تا حد توان صرفه‌جویی‌های لازم را داشته باشند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 974802

مهمترین اخبار ایران و جهان: