نیوز سیتی!
11 بهمن 1401 - 18:26

وقوع بارش‌های رگباری در خراسان رضوی پیش بینی‌ می‌شود

مشهد ـ کارشناس هواشناسی خراسان رضوی گفت: تا پایان هفته جاری وضعیت جوی خراسان رضوی با وقوع بارش های رگباری با احتمال رعدو برق و ایجاد رواناب و آبگرفتگی پیش بینی شده است.

مرتضی اثمری در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: با تحلیل نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی تا پایان هفته جاری با شدت و ضعف افزایش شدت وزش باد (گاهی شدید با احتمال بروز خسارت)، افزایش ابرناکی و وقوع بارش‌های رگباری با احتمال رعد و برق و ایجاد رواناب و آبگرفتگی، در نواحی سردسیر بارش باران و برف و در نواحی مستعد تشکیل مه و کاهش دید پیش بینی می‌شود.

کارشناس هواشناسی خراسان رضوی وضعیت جوی و کیفیت هوای شهرستان مشهد مقدس را طی فردا چهارشنبه نیمه ابری تا ابری گاهی با رگبار باران احتمال رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی ساعات شب مناطق مرتفع احتمال بارش برف پیش بینی کرد.

وی افزود: طی ۲۴ ساعت گذشته تربت حیدریه با کمینه دمای ۲- درجه سلسیوس سردترین و سرخس با بیشینه دمای ۱۶ درجه سلسیوس گرم‌ترین شهرستان‌های استان خراسان رضوی بوده‌اند. طی این مدت نوسانات دمایی در شهر مقدس مشهد بین ۱- و ۱۲ درجه سلسیوس گزارش شده است. بیشترین بارندگی از کاشمر ۹/۶ میلیمتر و بیشترین سرعت وزش باد از تایباد ۵۴ کیلومتر بر ساعت گزارش شده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1010890

مهمترین اخبار ایران و جهان: