نیوز سیتی!
25 دی 1401 - 07:03

پرورش مرغ سایز در مرغداری‌های نهاوند

کارشناس امور دام جهاد کشاورزی نهاوند با اشاره به پرورش مرغ سایز در این شهرستان گفت: در پرورش مرغ سایز، تلاش بر این است وزن آن از ۱۸۰۰ گرم بیشتر نشود که در چند مرغداری به طور آزمایشی در دست انجام است.

صادق ظفری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در نهاوند با بیان اینکه به دنبال این هستیم مرغ مستقیم از مرغداری‌ها به کشتارگاه منتقل شود اظهار کرد: با حذف واسطه و دلال نرخ تمام شده مرغ پایین‌تر از قیمت فعلی بازار خواهد شد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر کار پرورش مرغ سایز در نهاوند در دست اقدام است اضافه کرد: در پرورش مرغ سایز، تلاش بر این است وزن آن از ۱۸۰۰ گرم بیشتر نشود که در چند مرغداری به طور آزمایشی این کار در دست اقدام است.

کارشناس امور دام جهاد کشاورزی نهاوند با اشاره به فعالیت ۸۰ واحد مرغداری در شهرستان با تولید سالانه 8 هزار تن مرغ افزود: ظرفیت تولید مرغ در مرغداری‌های شهرستان یک میلیون قطعه در هر دوره است که خوشبختانه در سال جاری آمار جوجه‌ریزی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته مثبت بوده است.

وی گفت: در حال حاضر یک واحد کشتارگاه مرغ در نهاوند وجود دارد که کار کشتار بخشی از تولیدات شهرستان را انجام می‌دهد و مابقی به سایر کشتارگاه‌های استان ارسال می‌شوند.

 ظفری افزود: در نهاوند روزانه به طور متوسط هشت تن مرغ از طریق فروشندگان بین مردم توزیع میشود که بخشی از آن توسط کشتارگاه موجود در شهرستان تامین می‌شود.

وی با بیان اینکه تامین نهاده ارزان‌قیمت از مهمترین مشکلات مرغداران شهرستان است اضافه کرد: اگر مشکل تأمین نهاده‌ها برطرف شود و مرغداران بتوانند آن را با قیمت مناسب تهیه کنند میزان تولیدی شهرستان بیشتر از رقم فعلی خواهد شد.

پایان پیام/ 3140/

منبع: فارس
شناسه خبر: 977502

مهمترین اخبار ایران و جهان: