نیوز سیتی!
12 دی 1401 - 20:21

انگلیس در ورود مهاجران غیر قانونی رکورد زد

بنا به آمار دولتی، شمار مهاجران غیر قانونی که سال گذشته میلادی وارد انگلیس شدند، به شکل بی سابقه ای افزایش نشان می دهد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، شمار مهاجرانی که از مسیر دریایی وارد انگلیس شدند، در سال گذشته میلادی رکورد تازه ای را به ثبت رساند.

آمارهای دولتی که روز یکشنبه منتشر شد، نشان می دهد که سال ۲۰۲۲بیش از ۴۵ هزار مهاجر غیرقانونی با قایق های کوچک وارد انگلیس شده اند. این در حالیست که تلاش های دولت انگلیس برای پرداخت پول به فرانسه برای جلوگیری از این ورودهای غیر قانونی مهاجران تاکنون راه به جایی نبرده است و نتوانسته سیر ورود مهاجران غیر قانونی به انگلیس را نزولی کند.

بنا به اعلام مقامات دولتی، دو قایق حامل ۹۰ مهاجر غیر قانونی در روز کریسمس از طریق کانال مانش به انگلیس وارد شدند و به این ترتیب تعداد کل مهاجران به این کشور را در سال ۲۰۲۲ به عدد ۴۵ هزار و ۷۵۶ نفر رساند که در مقایسه با رقم مشابه در سال ۲۰۲۱ افزایش نشان می دهد.

برای اولین بار در سال ۲۰۱۸ شمار ورودهای غیر قانونی مهاجران به انگلیس روند افزایشی به خود گرفت که اکثریت مهاجران از عراق و تعدادی دیگر از کشورهای خاورمیانه بودند. با این حال، آمارهای می گوید ۴۲ درصد از کل مهاجران انگلیس در نیمه دوم سال ۲۰۲۲ از کشور آلبانی بوده است، کشوری که از سوی دولت لندن امن تلقی می شود.

در حال حاضر دولت انگلیس روزانه ۵.۵ میلیون پوند (۶.۶ میلیون دلار) را صرف اسکان مهاجران می کند. رقمی که با توجه به بحران اقتصادی رو به تزاید دولت انگلیس قابل توجه است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 950902

مهمترین اخبار ایران و جهان: