نیوز سیتی!
20 دی 1401 - 14:57

ضرورت نگاه تکلیف‌مدارانه در حوزه جوان‌سازی جمعیت

فرماندار سنندج با تاکید بر ضرورت نگاه تکلیف‌مدارانه در حوزه جوان‌سازی جمعیت، گفت: دستگاه‌ها و بخش‌های مختلف در حوزه جوان‌سازی جمعیت نباید نگاه سازمانی داشته باشند بلکه باید همه به عنوان یک مسئولیت اجتماعی به آن بنگرند و برای تحقق آن تلاش کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، حسن عسکری صبح امروز در جلسه جوان‌سازی جمعیت که در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد، اظهار کرد: جوانان یکی از ابزارهای اقتدار هر جامعه و کشوری هستند و برای حفظ اقتدار کشور باید در حوزه جوان‌سازی جمعیت اقدامات اساسی صورت بگیرد.

فرماندار سنندج خاطرنشان کرد: حساسیت و دغدغه‌مندی نسبت به مسئله حمایت از خانواده و راهبری جوانی جمعیت، از سوی افراد در هر سطح و جایگاهی ضروری است و همه باید در این راستا تلاش کنند.

وی بر استفاده از ظرفیت‌های مختلف به ویژه آموزش و پرورش، تریبون‌های نماز جمعه و رسانه‌ها در راستای حساس‌سازی هرچه بیشتر جامعه در خصوص اهمیت و ضرورت جوانی جمعیت تاکید کرد و گفت: فضای مجازی به عنوان ظرفیتی در این حوزه باید مورد توجه قرار گیرد و با تولید محتواهای مختلف جامعه را نسبت به اهمیت جوان‌سازی جمعیت آگاه کنیم.

عسکری اضافه کرد: یکی از پارامترها در حوزه افزایش جمعیت موضوع معیشت است که البته متاسفانه امروز همه مولفه‌ها و مشکلات موجود در جامعه را به این سمت گسیل می‌دهند.

وی افزود: اگر این استدلال منطقی بود نباید امروز در بین قشر مرفه جامعه آسیب‌هایی همچون طلاق، عدم فرزندآوری، اعتیاد و غیره وجود داشت.

فرماندار سنندج خاطرنشان کرد: مسئله فرزندآوری در مناطق پایین شهر و حاشیه‌ای بهتر از مناطق برخوردار و بالای شهر است و این نشان می‌دهد مباحث معیشتی اصلی‌ترین پارامتر در موضوع فرزندآوری و یا عدم فرزندآوری نیست.

وی اضافه کرد: مهم‌ترین موضوع در حوزه جوان‌سازی جمعیت امروز کارها و اقدامات فرهنگی است که همه بخش‌ها و دستگاه‌ها باید ورود پیدا کنند.

عسکری با بیان اینکه سازمان‌های مردم‌نهاد نقش مهمی در ترغیب و تشویق خانواده‌ها به سمت فرزندآوری دارند، اذعان کرد: به نحوی باید در این حوزه کار کنیم که مادرشدن به افتخار و انگیزه‌ای در بین بانوان جوان تبدیل شود.

وی اضافه کرد: در کمیته تخصصی برنامه‌ریزی، نظارت و ارزیابی فرمانداری سنندج، عملکرد دستگاه‌های مختلف در این زمینه نظارت و رسیدگی خواهد شد.

فرماندار سنندج با تاکید بر ضرورت نگاه تکلیف‌مدارانه در حوزه جوان‌سازی جمعیت، گفت: دستگاه‌ها و بخش‌های مختلف در حوزه جوان‌سازی جمعیت نباید نگاه سازمانی داشته باشند بلکه باید همه به عنوان یک مسئولیت اجتماعی به آن بنگرند و برای تحقق آن تلاش کنند.

وی تاکید کرد: به حوزه جوان‌سازی جمعیت باید یک نگاه تکلیف‌مدارانه داشته باشیم و بانک‌ها در پرداخت تسهیلات این بخش به خانواده‌ها نگاه ویژ‌ای داشته باشند.

انتهای پیام/2330/71

منبع: فارس
شناسه خبر: 967946

مهمترین اخبار ایران و جهان: