نیوز سیتی!
19 دی 1401 - 23:29

واکنش «مجلس الشوری» قطر به حوادث مسجدالأقصی

«مجلس الشوری» (پارلمان) قطر ورود غیرقانونی وزیر امنیت قومی رژیم صهیونیستی به مسجدالأقصی را محکوم کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «مجلس الشوری» قطر امروز دوشنبه ورود غیرقانونی «ایتمار بن گویر» به صحن‌های مسجدالأقصی را محکوم کرد و آن را در راستای تداوم سیاست هدفمند رژیم اشغالگر علیه فلسطینیان برشمرد.

«حسن بن عبدالله الغانم» رئیس پارلمان قطر در حساب توئیتری خود نوشت: «در جلسه امروز دوشنبه بنده و بقیه اعضای مجلس ورود غیرقانونی وزیر امنیت قومی اسرائیل به مسجدالأقصی را که باعث جریحه‌دار شدن صدها میلیون مسلمان در جهان شد، بررسی کردیم».

وی افزود: «تأکید کردیم که هر گونه تشدید تنش‌ها از سوی کابینه جدید اسرائیل در ادامه سیاست هدفمند این رژیم علیه ملت فلسطین است».

الغانم با اشاره به اینکه چنین سیاست‌هایی در برابر تلاش‌های مربوط به برقراری صلح مانع ایجاد می‌کند، از پارلمان‌های جهان خواست تا دولت‌های خود را برای محکوم کردن تجاوزات رژیم اشغالگر که نقض قانون و قطعنامه‌های بین‌المللی و اصول حقوق بشر است، تحت فشار قرار دهند.

به نوشته وبگاه «الخلیج اونلاین»، رئیس مجلس الشوری قطر همچنین بر موضع این مجلس در حمایت از آرمان فلسطین و پایبندی به دستیابی فلسطینیان به حقوق مشروع خود از جمله تشکیل کشور مستقل فلسطین در مرزهای سال ۱۹۶۷ به پایتختی قدس شرقی تأکید کرد.

با وجود هشدارهای شدیداللحن مقاومت فلسطین در غزه درباره هرگونه تعرض «ایتمار بن گویر» (بن غُفیر) وزیر امنیت قومی کابینه افراطی «بنیامیین نتانیاهو»، وی سه‌شنبه گذشته به همراه شماری از شهرک‌نشینان صهیونیست تحت تدابیر شدید امنیتی به صحن‌های مسجد الاقصی یورش بردند. 

در همین ارتباط جنبش حماس در بیانیه‌ای یورش این وزیر صهیونیست به مسجدالأقصی را اقدامی جنایتکارانه دانست و تأکید کرد که نبرد ما با دشمن صهیونیستی و کابینه افراطی آن تا نابودی اشغالگران و آزادسازی سرزمین ادامه دارد.

 

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 966490

مهمترین اخبار ایران و جهان: