نیوز سیتی!
20 دی 1401 - 12:48

برگزاری مراسم ولادت حضرت زهرا (س) با ۵ قاری بین المللی در رزن

همدان_رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان رزن گفت: مراسم ۵ شب با ۵ قاری بین الملی قرآن به مناسبت میلاد فاطمه زهرا در شهرستان رزن برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام سید روح الله حسینی در گفتگو با خبرنگار مهر بیان کرد: جلسه‌ای در مورد فرزند آوری با حضور دستگاه‌های اداری و اجرایی در شهرستان رزن برگزار شده که در این جلسه مقرر شد در سال جاری کارگاه‌های به صورت تفکیک شده در روستاها در راستای مباحث فرزند آوری برگزار شود.

حجت الاسلام حسینی تصریح کرد: در برخی روستاها مانند سردرود آمار جمعیت و فرزند آوری از متوسط جمعیت بالاتر و وضعیت مطلوبی دارد اما در برخی روستاها این آمار بسیار پایین و حتی زیر یک است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان رزن یادآور شد: در مرحله اول ۴ روستا در بخش مرکزی رزن و ۴ روستا در بخش سردرود که آمار پایین دارند انتخاب و با حضور امام جماعت، دهیار، شبکه بهداشت و بهورز، شورا و مدارس با آموزش‌های مورد نیاز در مباحث فرزند آوری ورود پیدا خواهند کرد و همسو با هم در این مبحث قدم خواهند برداشت.

وی با بیان اینکه یکی از مشکلات اساسی در شهرستان رزن این است که امام جماعت در حوزه جمعیت و فرزند آوری صحبت دارد افزود: اما دستگاه‌های اداری و اجرایی با این مسؤول همسو و هماهنگ نیستند که این مشکل باید به صورت اساسی حل شود.

حجت الاسلام حسینی در ادامه از برگزاری دوره‌ها و کارگاه‌های مرتبط نام برد و خاطرنشان کرد: می‌توان از ظرفیت مبلغین، هییت ها، بهورزها در روستاها در این کارگاه‌ها استفاده خوبی کرد و کارهای مثمر ثمری را به نتیجه رساند.

وی گفت: همکاری بانک‌ها در این زمینه با توجه به تسهیلاتی که دولت سیزدهم جهت فرزند آوری مقرر کرده است بسیار جدی است.

این مقام مسؤول در ادامه از برگزاری مراسمات و جشن در این شهرستان و روستاها نام برد و افزو د: در سطح شهرستان و در تمام مساجد شهر و روستا با حضور مبلغ برنامه‌های جشن به مناسبت روز زن برگزار خواهد شد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی رزن بیان کرد: شب میلاد حضرت زهرا (س) مراسم جشنی در مسجد جامع رزن و همچنین در مسجد جامع دمق برگزار و دراین مراسم از بانوان فرهیخته این شهرستان تجلیل خواهد شد.

حجت الاسلام حسینی در پایان با بیان اینکه در شهرستان رزن مراسم جشنی به مدت ۵ شب با همکاری مؤسسه جواد الائمه که زیر مجموعه سازمان تبلیغات است با حضور ۵ نفر از قاریان بین المللی با همراه سخنران و مولودی خوانی برگزار خواهد شد خاطرنشان کرد: همایش الگوی سوم زن با حضور اساتید کشوری و جلسه دیگری با حضور دختران در خصوص مباحث زن و جایگاه زن در شهرستان برگزار می‌شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 967602

مهمترین اخبار ایران و جهان: