نیوز سیتی!
08 بهمن 1401 - 15:30

نادیده گرفتن فرهنگ منجر به افزایش خسارت در سایر بخش‌ها می‌شود

مشهد ـ استاندار خراسان رضوی گفت: فرهنگ در هیچ مقطعی نباید مورد غفلت قرار گیرد زیرا نادیده گرفتن آن منجر به افزایش خسارت در سایر بخش‌ها خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، یعقوبعلی نظری ظهر شنبه در جمع مدیران ادار کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی اظهار کرد: برای انجام کارها، نباید منتظر اعتبارات دولتی بود و حل مشکلات را به تامین اعتبار گره زد بلکه باید با نگاه مولدسازی که مورد تاکید سران سه قوه و تایید رهبر معظم انقلاب اسلامی است، گام برداشت.

استاندار خراسان رضوی بیان کرد: در هر بخش از جمله اقتصاد وقتی زیر ساختی و اجتماعی هدف گذاری می شود حتماً باید مبتنی بر اهداف بلند فرهنگی باشد و از سوی دیگر هیچ عرصه ای در نظام فرهنگ اسلامی بدون دست یافتن به اهداف بلند فرهنگی وجود نخواهد داشت.

وی ادامه داد: اگر قرار باشد برنامه‌های گذشته اجرا شود، به دستاورد جدیدی دست پیدا نخواهیم کرد و بر همین اساس، باید برنامه تحولی در همه عرصه ها داشت و بر اساس همین رویکرد در سطح استان و با توجه به اسناد بالادستی و مزیت این استان که وجود بارگاه منور رضوی است باید سیاست ها تعریف و سپس اهداف عملیاتی به اجرا برسد.

نظری افزود: در حال حاضر دولت هر ماه باید بازپرداخت بدهی‌های گذشته را به سرانجام برساند و به همین دلیل برای چهار هزار طرح نیمه تمام خراسان رضوی باید راهی جدای از اعتبارات دولتی پیدا کرد و بر همین اساس و در راستای مولد سازی می‌توان با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی، بسیاری از طرح ها را به نتیجه رساند تا مردم از اتمام و راه اندازی طرح ها بهره مند شوند.

استاندار خراسان رضوی گفت: یکی دیگر از روشهای مولدسازی استفاده از منابع انسانی است و بر همین اساس، فردی که در اداره ای و با مسولیتی استخدام شده است وقتی در جای دیگری به او نیاز باشد باید بتوان از او در بخش لازم استفاده کرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1002746

مهمترین اخبار ایران و جهان: