نیوز سیتی!
12 بهمن 1401 - 14:39

در خاک روسیه آدم داریم؛ مسکو تهدید می‌کند اما حماقت نه!

مقام ارشد اطلاعاتی اوکراین می‌گوید که کی‌یف هم‌اکنون در مسکو آدم‌هایی دارد که در خاک روسیه مواد منفجره کار می‌گذارند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، کایریل بودانوف، رئیس اداره مرکزی اطلاعات اوکراین، با اذعان به اینکه کی‌یف با افرادی که در روسیه گماشته است، توانایی کار گذاشتن بمب در قلمرو مسکو را داشته و تا زمانی که اوکراین از نیروهای روس تخلیه نشده و تمامیت ارضی کی‌یف احیا نشود، روسیه «مشکلاتی» را تجربه خواهد کرد.

بودانوف در پاسخ به دخالت وی در حمله ماه اکتبر به پل شبه‌جزیره کریمه و همچنین دو حمله پهپادی به پایگاه‌های نیروهای هوایی روسیه در دسامبر، از تایید این حملات توسط نیروهای ویژه تحت فرماندهی وی، خودداری کرد. با این حال، وی هشدار داد که حملات بیشتری با «همان» ماهیت صورت خواهد گرفت.

وی افزود: این حملات، توهمات امنیتی آنها را از هم گسیخت. آدم‌هایی هستند که مواد منفجره کار می‌گذارند. پهپادهایی وجود دارد و مادامی که تمامیت ارضی اوکراین احیا نشود، در خاک روسیه مشکلاتی بوده و اتفاقاتی خواهد افتاد.

بودانوف همچنین با هشدار به کرملین، گفت که همدستان اوکراین وسط میدان(خاک روسیه) هستند؛ افرادی که به گفته وی «کار کردن با آنها خیلی آسان بوده و کی‌یف با جدیت از آنها حمایت می‌کند.»

وی تاکید کرد که اوکراین برای حصول اطمینان از «بازگشت شبه‌جزیره کریمه به خانه تا تابستان، باید هر کاری که در توان دارد را انجام داده» و در ادامه، گمانه‌زنی‌ها درباره استفاده احتمالی مسکو از سلاح هسته‌ای را در صورت ورود نیروهای کی‌یف به این شبه‌جزیره را رد کرد.

رئیس اداره اطلاعات مرکزی اوکراین گفت: این تاکتیک وحشت است. روسیه کشوری است که هر کاری از دستش برمی‌آید اما نه حماقت آشکار. متاسفم اما چنین چیزی اتفاق نمی‌افتد. انجام حمله هسته‌ای نه تنها به شکست بلکه به فروپاشی روسیه خواهد انجامید.

مسکو همواره تاکید کرده کریمه جزوی از قلمرو این کشور بوده و هشدار داده اگر تهدیدی متوجه قلمرواش شود، «با سلاح‌هایی قدرتمندتر واکنش نشان خواهد داد.»

ویاچسلاو ولودین، رئیس دوما روسیه اوایل ماه جاری گفت که اگر به تسلیح اوکراین ادامه داده و کی‌یف از این سلاح‌ها برای حمله به شهرها و غیرنظامیان روسیه استفاده و برای تصرف قلمرو مسکو تلاش کند، «تراژدی جهانی» در انتظار بشریت خواهد بود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1012902

مهمترین اخبار ایران و جهان: