نیوز سیتی!
14 بهمن 1401 - 20:09

اورژانس بیمارستان کوثر سمنان با حضور وزیر بهداشت افتتاح می‌شود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان گفت: اورژانس مرجع بیمارستان کوثر سمنان در دهه فجر با حضور وزیر بهداشت به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، کامران قدس، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان عصر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: اورژانس مرجع بیمارستان کوثر سمنان با مساحت سه هزار و ۷۰۰ مترمربع در ایام‌الله دهه فجر با حضور وزیر بهداشت به بهره‌برداری می‌رسد.

وی از استقرار تجهیزات به‌روز در این مرکز اورژانس خبر داد و اضافه کرد: برای ساخت این مرکز ۷۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان ادامه داد: چهار خانه بهداشت روستایی هم‌زمان با دهه فجر با حضور وزیر بهداشت در این استان افتتاح می‌شود.

قدس بیان کرد: ساختمان سرطان در بیمارستان کوثر سمنان کامل شده است و تجهیزات آن باید تأمین و دستگاه‌های لازم در آن مستقر شود.

وی عنوان کرد: دستگاه ام‌.آر.آی به‌زودی در مرکز سرطان سمنان مستقر و دستگاه‌های ماموگرافی، رادیولوژی و سی‌تی‌اسکن در این مرکز نصب می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان افزود: مرکز جامع سرطان یک کار ملی است که با حضور رئیس جمهور افتتاح می‌شود.

قدس در زمینه فعالیت مرکز سوختگی بیمارستان کوثر سمنان نیز گفت: همکاران در کوتاه‌مدت آموزش‌های لازم را می‌بینند تا از انتقال و اعزام بیماران سوختگی به سایر شهرها جلوگیری ‌شود.

وی با بیان اینکه ۴۷۰ هزار نفر زیر پوشش دانشگاه علوم‌ پزشکی استان سمنان هستند، تصریح کرد: طی یک سال اخیر حدود ۱۷ هزار عمل جراحی سبک و سنگین در مراکز زیرپوشش این دانشگاه انجام شده است و ۵۱۰ هزار نفر به کلینیک‌ها و ۲۲۰ هزار نفر به مراکز اورژانس مراجعه کردند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان ادامه داد: طی یک سال از مهرماه سال قبل تا پایان شهریورماه امسال، چهار هزار و ۷۰۰ زایمان به‌صورت موفق در مراکز زیرپوشش این دانشگاه انجام شده است.

قدس با بیان اینکه وضع شیوع کرونا در استان سمنان تحت کنترل است، تأکید کرد: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۶۰ هزار مورد کرونا مثبت در مراکز زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان به ثبت رسید.

وی افزود: همچنین ۱۲ هزار فرد مبتلا به کرونا در مراکز زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان بستری و ۱۱ هزار نفر آنها با حال مساعد مرخص شدند و حدود یک‌هزار و ۲۰۰ تا یک‌هزار و 300 نفر آنها فوت کردند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان با بیان اینکه ضریب اشغال تخت‌ها در کل بیمارستان‌های این دانشگاه ۵۶ درصد است، گفت: ۹۵ درصد بیماران مراجعه‌کننده به اورژانس‌ها تا ۱۲ ساعت تعیین تکلیف شدند.

قدس اضافه کرد: 30 پایگاه اورژانس در مناطق زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان ففال هستند که ۲۰ پایگاه شهری و 10 پایگاه بین‌شهری است.

وی با بیان اینکه به‌روزرسانی دستگاه‌های بیمارستان‌ها به‌صورت مستمر انجام می‌شود و در دستور کار است، گفت: هر تجهیزاتی که برای بیمارستان‌ها لازم باشد در کارگروه‌های دانشگاه علوم پزشکی سمنان تصویب و تأمین می‌شود؛ تخصیص و توزیع پزشکان متخصص نیز بر اساس نیاز مناطق صورت می‌گیرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان از ایجاد فضای زایمان در کنار همسر در بیمارستان شفای سمنان خبر داد و گفت: این اقدام با همکاری دانشگاه علوم پزشکی سمنان در دستور کار است.

قدس اظهار کرد: طی یک سال اخیر جذب هیأت ‌علمی پیمانی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان افزایش یافته است.  

وی گفت: هر دانشگاه باید یک دانشکده هوشمند داشته باشد که کارهای نوآورانه در آن انجام می‌شود و افراد با هوش بالاتر وارد این واحدها می‌شوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان بیان کرد: یکی از دغدغه‌های اصلی ما این است که حقوق و کارانه نیروی انسانی به‌موقع پرداخت شود.

قدس گفت: تفاهم‌نامه‌ای امضا شده است تا پزشکان دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان با تأمین اجتماعی قرارداد ببندند و در اوقات بیکاری در مراکز زیرپوشش آنها فعالیت کنند.

پایان پیام/2568/س/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1017402

مهمترین اخبار ایران و جهان: